Mobiles - Drowning in Berlin (2005)

Alternatieve titel: The Best Of...

Label: Cherry Red

1. Drowning in Berlin (3:28)
  2. Better Late Than Never (3:09)
  3. Amour, Amour (4:10)
  4. Fear (3:59)
  5. Long Time (5:53)
  6. Climbing Frame (4:08)
  7. Partners in Fiction (3:42)
  8. Struth (3:54)
  9. Tamarind Man (3:54)
  10. You're Not Alone (4:13)
  11. Amour, Amour [Reprise] (0:39)
  12. Tiptoe in Paradise (2:40)
  13. Skeleton Dance (3:00)
  14. Snow Man (3:45)
  15. Build Me Up Buttercup (3:19)
  16. Don't Pay the Axeman (5:08)
  17. Pictures in the Dark (3:42)
  18. Amour, Amour [Extended Version] (7:08)
  19. Fear [Remix] (4:55)
avatar van kaztor
Hele vage new wave-band, pas een beetje ontdekt (Drowning In Berlin). Is heel obscuur, vond het hier niet eens op en ben benieuwd of er meer reacties volgen.
Drowning In Berlin klinkt leuk en heel bizar eigenlijk, beetje Kate-Bush-ten-tijde-van-The-Dreaming meets Siouxie.

avatar van Ceasar
Ik heb destijds de singles Drowning in Berlin en Amour, Amour nieuw gekocht. De rest van het album heb ik pas recentelijk leren kennen. En ik moet zeggen dat valt beslist niet tegen. Alleen de cover Build me up buttercup is een misser.
Voor de liefhebbers van jaren 80 electropop een absolute must. Veel synths en Simmonsdrums met een zangeres die inderdaad aan Siouxsie doet denken.

avatar van kaztor
Dan heb ik hier een interessante link voor je:

Moet je even naar beneden scrollen. Deze Scott Davies heeft dus alles van deze band bijeen gebracht op deze cd uit respect en verhaalt over de geschiedenis van deze band. Doordat ze niet werden ondersteund door een grote platenmaatschappij had deze band weinig overlevingskansen. Die cover is ze opgedrongen door hun platenmaatschappij. Ik raak eigenlijk best benieuwd naar dit schijfje.

avatar van Mjuman
Vroeger had ik The Mobiles - The Mobiles op vinyl, op Rialto ('82). Vorig jaar het album weer teuggekocht - puur afgegaan op de hoes (die me bekend voorkwam) - zoals de afbeelding hierboven, maar dan zonder de groepsfoto en met een witte rand.

Bij draaien herkende ik Drowning in Berlin (grootste succes), Amour Amour (mijn fave), Better Late Than Never en Your're not Alone (ook een fave); goede plaat die gewoon te weinig steun kreeg van het label - groep had echt potentieel, gezien de kwaliteit van het song-materiaal.

De eerste 10 tracks vormen het oorspronkelijke album (gelijkelijk over twee kanten verdeeld); kon geen goede hoes vinden en dus het oorspronkelijke album (Rialto Records - BLOB 1) niet toevoegen.

Anna, de zangeres heeft later nog met Russ twee singles uitgebracht die niet op deze verzamelaar staan.

avatar van freddze
Mjuman schreef:

Bedoel je deze ?

avatar van Mjuman
Zeker en vast; het trio songs waarmee wordt geopend is van grote klasse en de afsluiter van het oorspronkelijke album, track 10, You're Not Alone eveneens; de is prima popmuziek (wave lite so to speak) , van een klein label (Rialto) - ik zou dit toch wel een vergeten parel uit de pophistorie willen noemen.