Killer - Immortal (2005)

Belgiƫ
Label: Mausoleum

1. Immortal (5:21)
  2. Frozen Fire - Burning Ice (3:39)
  3. Stone Cold (5:17)
  4. The Mirror (6:34)
  5. Queen of the Future (4:32)
  6. Highland Glory (6:08)
  7. Touch of Evil (5:13)
  8. Drifting Away (3:07)
  9. Easy Rider (4:19)
  10. Always and Forever (5:39)
  11. Liquid Shadows (7:12)
  12. Ad Tempus Vitae (5:44)
avatar van Sir Spamalot
Kan iemand hiervan de tracklist eens bekijken, bij voorkeur iemand die dit album heeft? Metal Archives en mijn "virtuele versie" tonen een gans ander verhaal: klik.

avatar van Rudi S
Sir Spamalot deze hier op de site klopt dus niet.
Immortal
hoes

avatar van Sir Spamalot
Rudi S, bedankt! Correctie ingediend (vorige tracklist was een import vanuit Itunes) en staat op mijn luisterlijst voor binnenkort. Killer was samen met Acid uit Brugge, Crossfire uit Aalst en Ostrogoth uit Gent onze "grote vier" in Belgenland lang, lang geleden...

avatar van Sir Spamalot
Broken Silence was een ijzersterke tweede comeback van dit viertal uit Antwerpen en dit is opnieuw een lekker fel en goed in het gehoor liggend album. In de oertijd van de jaren tachtig speelde Killer met zijn drieën, nu zijn ze met zijn vieren door de toevoeging van een toetsenist, net zoals op Broken Silence. Gitarist Paul Van Camp (Shorty voor de vrienden) en toetsenist Dave Powell schuwen de duels niet, waarvan akte in het buitengewone lekkere Queen of the Future. Afsluiter Ad Tempus Vitae (“voor het leven”) is een instrumentaal nummer.

avatar van Quiny
Dit is één van de albums die mij persoonlijk aanspreekt en raakt. De wereld staat niet stil en als ge al van u jonge jeugdjaren continu muziek maakt wilt ge al is iets nieuw proberen. Terwijl trouw blijven aan uzelf en het publiek of de luisteraar entertainen. In elk nummer zit een goed verhaal en klinkt meer melodieus dan in de jaren 80. Voor sommigen is die synthesizer niet nodig, ik hou wel van is iets speciaals dat wat dieper gaat. Als het maar lekker hard gaat en blijft, wat absoluut het geval is. Old school retro heavy metal liefhebbers moeten maar eens naar een live optreden gaan zien. Als het met liefde en passie gemaakt en gesmaakt is zijn we content.