Angus & Julia Stone - Chocolates & Cigarettes (2006)

Australiƫ
Folk / Rock
Label: Independiente

1. Private Lawns (3:07)
  2. Mango Tree (3:43)
  3. All of Me (5:23)
  4. Paper Aeroplane (3:45)
  5. Babylon (5:04)
  6. Chocolates & Cigarettes (4:00)
avatar van Haveaniceday
Reclames kunnen toch nog mooi zijn. Desalniettemin is Mango Tree dé topper op dit plaatje. Geweldig.

Ik ken alleen Mango Tree en die klinkt op het eerste gehoor in ieder geval erg goed. De rest maar eens uitproberen, want als die van hetzelfde niveau zijn wordt dit nog wel wat.

last.fm
De EP, die mij voor het eerst liet kennismaken met het duo.
Heerlijke songs. Met favorieten; Private Lawns en Mango Tree.

haveman
Opmerkelijk dat geen van deze nummers op het eerste album is gezet. Ga die ook maar eens goed beluisteren.

haveman
Vind deze EP beter dan het album.

avatar van nognooit
Een hele sterke debuut EP wat weinig artiest hen na doet.
De nummers zijn relaxt en soms ook ontroerend. Binnenkort maar eens hun album uit proberen.

avatar van VictorJan
Nu ik A Book Like This en Down the Way achter de kiezen heb, is dit een logische derde stap in het bescheiden oeuvre van Angus en Julia. Hopelijk zeer binnenkort eens luisteren!

avatar van Braam502
Beide EP's inmiddels aangeschaft in een double pack. Deze is meer uptempo en meer naar buiten gericht dan de andere EP die meer introvert en donker is. Persoonlijk is deze dan ook mijn favoriet.

Ze blijven echter juweeltjes van liedjes maken. Binnenkort ook eens het eerste volledige album aanschaffen. Heb ik ook hoge verwachtingen van.

avatar van IntoMusic
Ook de double pack aangeschaft (Heart Full of Wine/ Chocolates & Cigarettes), alleen is deze "Temporarily out of stock" . Wordt ergens begin 2011, maar heb er ook geen haast mee.

avatar van Kuk
Kuk
Prima EP, vooral Private Lawns en Paper Aeroplane zijn uitstekende nummers en zouden niet misstaan op de twee albums. De afsluiter mis wel erg weinig pit waardoor het meer een nummer is om bij in slaap te vallen dan om actief naar te luisteren. Minder dan het latere werk, maar zeker de moeite waard.

avatar van Manuel
Braam502 schreef:

Jaloers! Heb via Google een heel aantal winkels gevonden die deze double pack aanbiedt, maar overal out of stock, backorder, currently unavailable.. Volgens mij niet meer leverbaar. Had hem graag gewild, 2 erg mooie EP's voor 5 euro..

avatar van Booyo
Zeer fijn en ontspannen EP'tje, maar nog niet zo spannend als hun latere werk. Private Lawns is wat mij betreft het beste nummer van de plaat.

avatar van Minneapolis
Private Lawns en Paper Aeroplane vind ik in de mooie nummers, en de laatste vind ik zelfs één van de fijnste uit hun repertoire.