RJD2 - Since We Last Spoke (2004)

Label: Definitive Jux

1. Since We Last Spoke (4:14)
  2. Exotic Talk (3:43)
  3. 1976 (2:27)
  4. Ring Finger (3:47)
  5. Making Days Longer (4:36)
  6. Someone's Second Kiss (4:28)
  7. To All of You (5:09)
  8. Clean Living (4:29)
  9. Iced Lightning (4:06)
  10. Intro (1:10)
  11. Through the Walls (3:27)
  12. One Day (6:20)
  13. De L'alouette (3:11)
  14. Holy Toledo (4:10)
avatar van Jordy
Tja ik vind het op zich leuk dat RJD2 wat anders probeert maar dit vind ik niet altijd even geslaagd. De rock-achtige tracks zijn nog de moeite waard, maar er staan (zo na 2 luisterbeurten) teveel vervelende langzame zang-tracks op.

Vond Soul Position ook al niet zo denderend, jammer jammer...

avatar van FeZ
FeZ
Gister trad deze meneer op in de melkweg. Echt een ongeloofelijk goede set zette hij daar neer. Met opzwepende muziek wist hij iedereen in beweging te krijgen. Echt een te gekke sfeer.

avatar van BoordAppel
Aardig. Ik ga voor een 3 of een 3,5, ik ben er nog niet helemaal uit. De pure instrumentals zijn duidelijk de beste tracks op dit album. De titeltrack, Exotic Talk en Iced Lightning vind ik erg goed maar zoals Jordy al zei staan er te veel langzame zang-tracks op. De zang is ook niet altijd even goed vind ik. Nog maar een paar keer luisteren en zien of de slechte tracks de overhand krijgen in het geheel.

RJD2 moet zich gewoon richten op pure instrumentale tracks, dat werkt veel beter. Zijn nummer op Okayplayer was ook erg okay.

Pauper
BoordAppel schreef:

Hij heeft de zang zelf gedaan met z'n vriendin, dus ja...

Harco
Die eerste drie tracks sluiten zo heerlijk op elkaar aan.

avatar van FunkyMonk
Ja, maar het wordt al snel saai en vervelend. Lang niet zo goed als zn voorganger.

avatar van waxs
Lang over na gedacht, toch een punt omhoog. Ik heb deze plaat te lang vergeleken met zijn voorganger, terwijl dit album juist weer een hele andere sfeer en geluid heeft. Kortom voorlopig een 4.

avatar van Sjaakspeare
Wat een schandalig laag gemiddelde. Dat illustreert de subjectiviteit van de becijfering op MuMe maar weer eens. Goede albums van artiesten die ooit een prachtalbum hebben gemaakt, worden nooit op waarde ingeschat; ze worden altijd teveel met dat pareltje vergeleken. En als die vergelijking dan ook nog eens redelijk irrelevant is, zoals in het geval van deze CD, komt er al helemaal een vertekenend gemiddelde uit.

avatar van frans swa
0,02 lager dan jouw cijfer, sjaak

Relax
Haha.

avatar van Sjaakspeare
Tja... Ik had aanvankelijk een 4 staan. Jammer genoeg kun je berichten op MusicMeter al heel gauw niet meer aanpassen. Volgens mij concludeerde ik een week later al dat het eigenlijk toch niet reuze denderend was. Maar bedankt dat je een van mijn MuMe-blunders even in de schijnwerpers zet...

Nou ja, het is eigenlijk ook wel lollig zo
0,02 punt maakt een wereld van verschil hoor!

avatar van MJ_DA_MAN
Buiten je gewijzigde cijfer gaat dat eerdere bericht nog nergens over.

MJ_DA_MAN schreef:
Buiten je gewijzigde cijfer gaat dat eerdere bericht nog nergens over.

De theorie die ik daar opper klopt anders behoorlijk vanuit mijn oogpunt.

avatar van MJ_DA_MAN
Dus artiesten die ooit eens een grote plaat hebben gemaakt worden automatisch door iedereen bij elke andere plaat vergeleken met die betreffende plaat en scoren daardoor direct minder? Logisch, man.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik heb dit uit teleurstelling (dat 'ie niet meer zoals Deadringer was) heel lang met geen vinger aangeraakt, maar ik moet zeggen dat het een aantal maanden later toch wel leuk klinkt. RJ blijft een geraffineerde chef de muziekchuisine, jammer dat zijn muzieksmaak in mijn ogen een negatieve spiraal heeft ingezet. Ring Finger vind ik nu zeer fijn, terwijl ik dat eerst een verschrikkelijk nummer vond vond. Denk wel dat de replay value niet heel hoog is.

Halfje erbij naar 3*.