Sarah Brightman - Symphony (2008)

Label: Angel

1. Gothica (1:20)
  2. Fleurs du Mal (4:10)
  3. Symphony (4:47)
  4. Canto Della Terra (4:00)

met Andrea Bocelli

5. Sanvean (3:51)
  6. I Will Be with You (Where the Lost Ones Go) (4:32)

met Paul Stanley

12. Pasión (5:15)

met Fernando Lima

13. Running (9:12)
  14. Sarahbande * (6:52)
Op haar vorige album Harem werkte ze samen met Jaz Coleman van Killing Joke die het album van puike strijkers-arrangementen met een oosters tintje voorzag.
Op dit album zien we uiterst voorspelbare samenwerkingen staan en ik weet niet of Coleman hier ook bij betrokken is.
Mierzoet natuurlijk en aan de nummers met Paul Stanley en Fernando Lima te horen ook niks nieuws wat deze mevrouw laat horen. Toch heb ik er op sommige momenten nog best een zwak voor (ook al ben ik haar de laatste tijd erg beu).

avatar van Tribal Gathering
Paul Stanley is toch wel vrij verrassend. Ik heb Time to Say Goodbye nog op cd-single. Het blijft een mooi nummer.

Dat nummer met Paul Stanley is dus helemaal niets. En dan ook nog die lullige clip terwijl de hoes toch zoveel spannends belooft. Maar ja, het is bijna kerst dan past zo'n nummer er ook nog wel bij.

Paul Stanley is inderdaad opvallend, maar aan de andere kant ook weer niet omdat hij de rol van Phantom speelde in de musical Phantom of the Opera (in Toronto 2001) en Sarah speelde uiteraard de hoofdrol in de originele uitvoering in Londen indertijd.

avatar van Tribal Gathering
Kijk dat wist ik dus niet, maar ergens is dat wel beter. Die georganiseerde samenwerkingen die worden opgedrongen door de platenmaatschappijen werken meestal ook niet. Zoek dan iemand waar je echt iets mee wilt opnemen. Alleen wens je dan wel dat het nummer beter is.

Tribal Gathering schreef:

Maar dat is Paul Stanley ook helemaal niet die je hoort in die clip.

Dit is de enige echte Paul Stanley

Ik moet je teleurstellen; op www.kissonline.com valt het volgende te lezen: Paul performs a stellar duet with Sarah Brightman on the song "I Will Be with You" from her new album SYMPHONY. Brightman's style, a blend of classical vocals and pop-inspired instrumentation and arrangement, earned her over 150 Gold and Platinum awards in 34 countries. SYMPHONY will be released in the US on Jan 29, 2008.

Dus die enige echte Paul Stanley van jou heeft ook nog een ander gezicht

Empyrium
Maarrrr die clip hierboven is volgens mij niet die met Stanley. Album valt nog niet te downloaden dus ben wel benieuwd naar het resultaat. Volgens de officiële website van haar wordt het een beetje Gothic Metal-achtig. Ze heeft in ieder geval een prachtige stem.

Empyrium schreef:
Maarrrr die clip hierboven is volgens mij niet die met Stanley.

Dat durf ik niet te zeggen: jij bent de kenner

*Verslikt zich in koffie*

Sarah Brightman goes gothic/metal?

Zou weleens tijd worden dat ze een andere richting op gaat

Geloof jij het?

Op de hoes doet ze haar best, maar verder..... ik kan me er niet veel bij voorstellen (zeker als je de duetten bekijkt en wat titels).

avatar van musicfriek
Nou, eigenlijk niet.. Kan me er werkelijk helemaal niks bij voorstellen

Het zal ook wel meevallen uiteindelijk. Safina en Bocelli en gothic.. zou giller van het jaar zijn (zo op de valreep).

Empyrium
Plaat is nog niet gelekt en toch al 5 punten? das knap.....

Empyrium schreef:
Plaat is nog niet gelekt en toch al 5 punten? das knap.....

Ik dacht het, jij zegt het.....

tuktak
misschien heeft ze zelf gestemd, gezien de voornaam van de stemmer

nijme255@adsl
Juffrouw Brightman doet op deze cd reuze haar best te laten zien hoeveel stijlen ze wel niet aankan. Jammer genoeg beklijft alleen de romantische popstijl bij mij. Gothic- of hardrockuitstapjes zijn aan mij niet besteed. Naar mijn gevoel voelt ze zich er zelf ook niet prettig bij. Hopelijk ziet ze dat zelf ook in en zal de volgende cd een meer consistenter beeld weergeven van haar kunnen. De eerste gemiste kans in 2008? Ben benieuwd wat haar fans van het eerste uur hier van vinden.

aERodynamIC schreef:
Dat durf ik niet te zeggen: jij bent de kenner

Dit is een sample:

Kan nu niet luisteren op mijn werk...... dus is het wat?

Ach ik hoor niet echt veel verschil als ik eerlijk mag zijn: het stemgeluid van Stanley is ietsje ruwer, maar dan leg ik graag de nadruk op ietsje

Empyrium
Ik hoor ook weinig verschil.

Ik weet nu dat het Chris Thompson is die dit nummer met Sarah zingt; de zg. movie-version.
Op dit album heeft ze het blijkbaar opnieuw opgenomen met Paul Stanley. Ik heb de clip dan ook verwijderd want dat was blijkbaar geen officieel ding.
Overigens is ook single Running al een bekend en eerder uitgebracht nummer (en ik geef toe hier dan weer wel een zwak voor te hebben). Het is wel wat voor Friek, want het heeft iets Abba-achtigs over zich

avatar van musicfriek
Het wordt voor mij steeds moeilijker om iets positiefs over Sarah te schrijven. Ik ga dat ook gewoon niet meer doen denk ik Ik zei gisteren al tegen Aero dat ik een beetje klaar met haar ben, heb 3 albums van haar en die gaan heel diep de cd-kast in. En als klap op de vuurpijl wordt hier verteld dat Running iets Abba-achtigs heeft, haha, I'm done!

Clipje van Pasión ook even bekeken en word er niet warm of koud van. Meneer Lima heeft een beetje benepen stem en het nummer zelf is een beetje een standaardballad. Tot zover mijn laatste relaas over Sarah

Voor mij dus niet mijn laatste relaas

De nieuwe Sarah is er eentje zoals ze allemaal wel zijn: het bekende recept met telkens een nieuw sausje. Was het de vorige keer arabisch daar is het nu rock a la Within Temptation.
Maar om terug te komen op de mededeling van nijme255@adsl: het valt allemaal wel mee hoor. Dat kleine beetje rock dat toegepast wordt in de bekende kitscherige classical-pop vind ik te verwaarlozen. In 1 nummer komt het eigenlijk maar echt voor (Fleurs Du Mal) en zelfs daar niet het hele nummer lang. Het beetje rock in de andere nummers was al te horen op vorige albums en stelt helemaal niks voor. Eerlijk gezegd snap ik dat hele commentaar ook niet zo, want dit is Sarah Brightman zoals ze altijd al geweest is: niks nieuws of anders. De fans kunnen dus met een gerust hart aan dit album beginnen en ik vind het toch eigenlijk ook best wel weer lekker om even van mijn muzikale pad af te wijken en een beetje mee te galmen met La Brightman

avatar van Epitaph
Titelsong is toch orgineel van het Duitse Silbermond, of zijn dit allemaal covers.

avatar van Reijersen
Het album knalt er aardig in met Fleurs du Mal. Moet zeggen dat het daarna allemaal wel een stuk rustiger wordt.

shappy1010
Toch wel redelijk verrast door deze album, er staan toch wel weer een aantal prachtig nummers (Sanvean, Fleurs de Mal, Schwere Traume) op, maar dat nummer met Paul Stanley kan echt niet, (leuk voor een Disney film). Ben benieuwd of ze gaat touren, zou het best allemaal wel live willen meemaken, ze heeft zo´n unieke prachtige stem.

avatar van Carebo
Op mijn exemplaar staat nog een bonus track, nml.Sarahbande als 14e nummer.
Nummer 13 Running duurt hier 6:09 en Sarahbande 6:52
Zal dit aan de tracklijst toevoegen!

Sterk begin.
Inderdaad in de sfeer van Within Temptation.
Al is het vanaf nummer 3 alweer verworden tot een Phantom Of The Opera Part II.

Luister het nu weer, maar de zang klinkt ook vaak als Kylie Minogue.