thejazzscène
We beginnen met deze tweede acid trip met een lichte beat met daarachter lekkere 303 geluiden. Maar wat merken we? Die eerste zin klopt niet want de beat wordt steeds zwaarder. Wat gebeurt er? Dalen we nu de grond in richting het donkerste acid feest? Ja.
Waar Vibert in het eerste nummer een jam geeft met twee 303's die constant door elkaar weven, gebeurt er in nummer twee iets anders.
We horen een prelude (bijzonder bekend maar kan niet op de naam komen van de componist) in acidvorm.
Denk aan het nummer Legowelt op Stalingrad °2 waar dit eveneens gebeurt.
Hier, met de Ceephax Acid Crew, gaat het niet de donkere tour op, eerder de uptempo tour. Zet je pitch iets hoger en je hebt Ghettotech, Bootybass of hoe ze het nog allemaal noemen. De 303 jam volgt hier dus eveneens.
Next: met Legowelt gaan we eerder het housy parkoer op. Acidhouse is dit met een stevig underground gehalte. Acid met af en toe lekkere percussie.
Aan de andere kant van de plaat slaan we even een andere wereld in; IDM in combinatie met acid.
Het blijkt toch een succes te zijn. Erg leuk nummer. Het acidgehalte is wel minder uitgesproken dan in de vorige nummers.
Het volgende nummer van de bekende Kettel. Een mooi nummer maar ik vind het persoonlijk minder sterk dan zijn trage nummers. Hier gaat hij namelijk iets te snel voor mij. Het nummer blijft wel erg knap. Het is precies een acid werk opgedragen aan Marliesje, zijn eerste liefde. Zo komt het bij mij toch over.
Toppertje binnen de reeks naar mijn zeggen. Mooi werk met verschillende invloeden, werkmethoden en artiesten. Goed voor 4,5*.