White Zombie - Astro-Creep:2000 (1995)

Alternatieve titel: Songs of Love, Destruction and Other Synthetic Delusions of the Electric Head

Metal / Rock
Label: Geffen

1. Electric Head Pt. 1 (The Agony) (4:55)
  2. Super-Charger Heaven (3:37)
  3. Real Solution #9 (4:44)
  4. Creature of the Wheel (3:25)
  5. Electric Head Pt2 (The Ecstasy) (3:54)
  6. Grease Paint and Monkey Brains (3:49)
  7. I Zombie (3:31)
  8. More Human Than Human (4:29)
  9. El Phantasmo and the Chicken-Run Blast-O-Rama (4:13)
  10. Blur the Technicolor (4:09)
  11. Blood Milk and Sky (11:19)
avatar van ravenstein
Knap werkje.
Rob Zombie deed zelfs nog beter op Hellbilly Deluxe, maar dat is een kwestie van smaak.
Cool is the word!

avatar van Eddie
Ben ik het niet me eens dit is Zombies Beste plaat voor mij. Nummers als Supercharger Heaven en Creature of the weel zijn voor mij geweldig egt nummers waarvan je een enorme dosis energy krijg. Ik heb hem ooit eens op en festival gezien in de jaren 90 en daar speelden ze met die nummers het publiek helemaal gek.

Onder wat voor soort stijl kunnen we dit album eigenlijks plaatsen?

Is het nu alternative metal of heeft het een andere duidelijkere benaming?

Zie net dat het Groove metal als stijl aangekaart kreeg. Zou dus wel kloppen met dit album?

avatar van Eddie
Groove, crossover geef het beestje een naam, het is een van alltime favourites, het is heel lang mijn favoriete plaat geweest.

avatar van ravenstein
In de tijd zou ik dit aangeduid hebben als Industrial Metal.

Maar who cares...?
Industrial, Groove, Alternative... Noem het wat je wil, zelfs na meer dan 10 jaar blijft dit een goeie plaat die nog niks heeft moeten inboeten.

avatar van doornappel
toch wel een erg lekker album dit, het eerdere white zombie werk klinkt wat rouwer, dit is al meer als hoe we rob zombie nu kennen...

avatar van orbit
Electric Head en More Human Than Human zijn erg lekker, voor deze trippy garagemetal!

Joy
dansbare metal?

klinkt iig erg lekker

avatar van james_cameron
Net niet zo goed als voorganger La Sexorcisto, maar wel een zeer degelijk album. Moddervet geproduceerd met een meer industrial vibe. Hier en daar een paar saaie songs (zoals Real Solution #9) die de pret wat drukken. Het grootste gedeelte van de plaat is gelukkig wel feest. Jammer dat de band hierna ophield te bestaan, want Zombie solo is toch ietsje minder.

avatar van stuntman_jasper
Wat mij betreft is dit het beste White Zombie album. Qua stijl ligt het dichter bij Rob Zombie's solowerk dan bij de vorige albums van White Zombie.

avatar van Nicholas123
Prachtige originele titels heeft dit album eigenlijk. Phantasmo and the Chicken-Run Blast-O

Oh ja, heerlijke muziek.

avatar van Edwynn
Nog mooier is de volledige titel van dat nummer: El Phantasmo And The Chicken-Run Blast-O-Rama.
Gelijk even corrigeren.
De titel van track 2 is ook niet correct. En de albumtitel is ook wat langer dan wat hier staat.

avatar van Nicholas123
Eigenlijk is het niets meer dan een opeenvolging van moddervette gitaarriffs af en toe opgebroken door horrorfilm ongein, maar wat werkt het ontzettend goed zeg.

avatar van krosnicky
waar vind je nog albums van Rob zombie en white zombie buiten hellbilly deluxe 1 en 2 vind je nieks meer van hem

avatar van Don Cappuccino
Bij Velvet kun je al zijn cd´s bestellen, maar volgens mij staan er ook paar in de winkel.

avatar van Eddie
Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik onlangs bij Fame ook nog wel White Zombie zien liggen zelfs voor weinig geld.

avatar van The_CrY
Het openingsnummer staat nu al een aantal dagen bij mij op repeat. Geweldig nummer! Rest van het album haalt dat niveau niet, maar zit nog wel erg lekker. Beste plaat van White Zombie.

avatar van Edwynn
Ik ga altijd helemaal los op More Human Than Human. Rob Zombie's snerende raps zijn verslavend. En die dreunende riff onder het refrein is devastating.

The_CrY schreef:

de rest van de plaat haalt het niveau niet???? en wat dacht je vanSuper Charger Heaven of More Human than Human, om nog maar te zwijgen over Creatures of the Wheel.;-)

avatar van The_CrY
Leuke nummers, zeker, maar Electric Head pt1 staat op eenzame hoogte.

avatar van Eddie
Net nog eens opgezet en ik denk dat ik je stiekem toch een beetje gelijk ga geven, inderdaad een super gaaf nummer. Heel die twisted zanglijn die ergens het midden houd tussen rap en zingen met ietwat vreemde tegendraadse ritmes.

avatar van Von Helsing
Edwynn schreef:

Dat heb ik nou ook! Heerlijk nummer. Waar de meeste van zijn andere nummers zich meestal niet echt onderscheiden van de rest gaat dit nummer erin als koek.

avatar van DargorDT
Vastgebonden worden op een stoel, met touwen rond je benen en armen zodat je je niet bewegen kunt, terwijl dit werkje van White Zombie door de luidsprekers schalt, staat gelijk aan marteling. Want je móét bewegen, of je dat nu wilt of niet. Wat een groove!!

Wie dit kan aanhoren en stil blijft zitten, is een... zombie

Ik was dit een tijdje vergeten, hoewel ik de cd origineel bezit. Nog altijd geweldig.