Dream Warriors - And Now the Legacy Begins (1991)

Canada
Label: 4th & Broadway

1. Mr. Bubbunut Spills His Guts (0:12)
  2. My Definition of a Boombastic Jazz Style (4:23)
  3. Follow Me Not (3:04)
  4. Ludi (3:50)
  5. U Never Know a Good Thing Till U Lose It (4:04)
  6. And Now the Legacy Begins (3:08)
  7. Tune from the Missing Channel (4:31)
  8. Wash Your Face in My Sink (3:41)
  9. Voyage Through the Multiverse (6:15)
  10. U Could Get Arrested (3:20)
  11. Journey On (4:39)
  12. Face in the Basin (3:45)
  13. Do Not Feed the Alligators (3:37)
  14. Twelve Sided Dice (4:26)
  15. Maximum 60 Lost in a Dream (0:04)
  16. Answer for the Owl (3:30)
avatar van LeRoi
....ik baal er van dat ie niet beschikbaar is via bol.com......met enige regelmaat 'Boombastic Jazzstyle' te horen bij divers gelegenheden op TV (documentaires e.d.)...maar ook Ludi of Wash Your Face zijn goeie nummers....kortom prima album en 1 van de betere binnen het genre!

avatar van T.O.
LeRoi schreef:

Bedoel je niet de originele sample?

avatar van LeRoi
Absoluut niet! Nee, het nr. 'My def. of a Bomb. Jazzst.' hoor ik met de nodige regelmaat......weergaloos nr. idd
p.s. Maar ben zeker geint. in de sample, van wie is die?

avatar van Kos
Kos
Soul Bossa Nova van Quincy Jones

Kos schreef:
Soul Bossa Nova van Quincy Jones

Bij nader inzien, Kos, idd Soul Bossa Nova ook maar aangeschafd en hoor idd vaak de intro van dit nummer.
Neemt niet weg dat de Dream Warriors op heeel orginele wijze er een eigen draai aan hebben gegeven.

avatar van LeRoi
Plaat eindelijk op schijf binnen (via MailMyDisk, wat een geweldige medium is dat!). Binnen het genre hip-hop en de ontwikkelingen die na '90/'91 volgden (m.n. crossovers naar jazz, soul, meervoudige sampeling, enz.) een MILE-STONE plaat.
Nr. 'My definition of a boombastic jazz style' is er 1 van tijdloze schoonheid, al is het maar dat 'Soul Bossa Nova' van Quincy op een fantastische wijze in een nieuw jasje is gestoken

N.b.
Mocht u het al vermoeden: ben idd (ook) een groot liefhebber van de muziek van een US3, een Stereo MC's,..
Overigens een Tony Scot, een De La Soul zijn 'niet ver weg' (bijv. 'Face in the Basin').

avatar van Weirdo Wizzy
lol ik heb deze cd aantal week terug gevist uit een 5euro bak van een lifestylewinkeltje (volgens mij willen ze min of meer van deze cd af)

Die van Stereo MC's ligt er ook nog die ga ik binnenkort ook maar eens aanschaffen

Over de cd zelf: al wel paar keer geluisterd maar nog niet aandachtig genoeg. Merkte wel gelijk al dat dit lekkere typische early 90's hiphop is. Van die typische jazzy producties. Leuke, sympathieke raps en af en toe hebben ze ook nog zowaar wat te melden

Nummers die me tot nu toe het meest zijn bijgebleven:

My Definition Of Boombastic Jazz Style
Follow Me Not
And Now The Legacy Begins
Tune From The Missing Channel
Do Not Feed The Alligator

avatar van LeRoi
....dan vergeet je imo toch echt 'Fash Your Face In My Sink' en 'Ludi' (vooral grappig).......

Ben overigens wel blij met WW's bijdrage: met een gemiddelde van 3 sterren wordt deze plaat echt te kort gedaan (als ik zie hoe andere, vooral later uitgebrachte, platen binnen het genre lyrische recenties en waarderingen krijgen.....)!!

avatar van Weirdo Wizzy
Ach weet je wat het is. De nummers ontlopen elkaar nauwelijks. Ze zijn allemaal eigenlijk heel leuk. Er zit ook gelijk een klein nadeeltje aan: er is voor mij maar één uitschieter en dat is Do Not Feed The Alligator. Maar het is een hele aangename feel good hiphop cd. Ik verbaas me ook sterk over het feit dat dit album nog maar 18 stemmen heeft en ook nog zo'n laag gemiddelde :S. Dit soort hiphop waarderen mensen wel op deze site denk ik! 4 sterren

avatar van LeRoi
Toch mooi: zat gisteren in de auto, radio 2 op, hoor ik 'My definition..' voorbij komen. Verzoeknummer van een luisteraar en de bevestiging van de DJ: klassieke plaat, alleen jammer dat zo weinigen het weten....

avatar van Weirdo Wizzy
Het album krijgt nog niet echt de waardering die het verdient

Ludi is nou ook wel een van mijn favorieten hoor. Ontzettend leuk album dit