Mega Dance 1999 Volume 2 (1999)

Dance

14. The Sunclub - Wetsuit
  15. Srings of Harmony - Part I & Part II RMX
  16. 2-4 Family - Stay
  17. Critical Mass - In Your Eyes
  18. DJ Sakim en Friends - Protect Your Mind (Braveheart)
  19. Miss Jane - It's a Fine Day
  20. Chef - Chocolate Salty Balls (P.S. I Love You)
  21. Emilia - Big Big World
1,5
Goed, de getekende slettebakjes waren verdwenen en een nieuwe vormgeving deed zijn intrede... inhoudelijk viel er niet veel lol meer te beleven aan deze compilatie: een mengelmoes was het altijd al, maar nu stonden er toch wel erg veel vervelende deuntjes tussen.

avatar van Tribal Gathering
De helft ken ik niet en de andere helft zuigt. Er is 1 uitzondering : Fatboy Slim - Praise You

1,5
Vond dit toen best een mooie cd. Out of the blue is nog steeds een classic, en Protect your mind en It's a fine day vind ik stiekem nog steeds best mooi. Daarnaast is Fatboy Slim natuurlijk verantwoord. Maar er staat teveel troep op om het een 'goede' cd te noemen.

avatar van Safri
Kai Tracid kan er ook best mee door.

avatar van musicfriek
1,5
Wat tracks 4, 20 en 21 op dit deel te zoeken hebben is mij een raadsel.

avatar van Safri
Hadden ze beter die andere Sasha erop kunnen gooien.

avatar van pureshores
1.Cher - Strong Enough-I will survive 1999

2.ATB - Don't Stop-copy paste actie 9PM

3.Toy Box - Tarzan & Jane-hele kinderlijke Aqua variant

4.Sasha - If You Believe-wat dit hier doet is een raadsel, mierzoete nikspop

5.Ginuwine - Same Ol' G-saai plaatje dat Timbaland zeker op de wc in 5 minuten even bedacht

6.Will Smith - Miami-weer een uberbekende sample en scoren maar

7.System F - Out of the Blue-trance classic van Ferry Corsten

8.Fatboy Slim - Praise You-eigenlijk stiekem toch mijn favoriete Fatboy Slim nummer, deze verveelt nog steeds niet

9.Sash! en Dr. Alban - Colour the World-eenheidsworst

10.Kai Tracid - Liquid Skies-ok trance

11.2 Brothers on the 4th Floor - Heaven Is Here-ken ik niet

12.Soulsearcher - Can't Get Enough-house classic met de welbekende Thea Austin on vocal, vooral de Jazz N Groove remix werd veel gedraaid waar ik uitging

13.Dr. Bombay - Rice & Curry-ken ik niet

14.The Sunclub - Wetsuit-best leuke single van the Sunclub V2.0 en zeker mijlen boven Summer Jam dat nog zou komen

15.Srings of Harmony - Part I & Part II RMX-leuk trance nummer

16.2-4 Family - Stay-kitschpop

17.Critical Mass - In Your Eyes-ken ik ook niet maar ik vermoed dat het geen happy hardcore meer is

18.DJ Sakim en Friends - Protect Your Mind (Braveheart)-best leuk nummer

19.Miss Jane - It's a Fine Day-slappe ATB esque cover van Opus II uit 92 wat ook een cover was

20.Chef - Chocolate Salty Balls (P.S. I Love You)-leuk nummer zonder van Southpark te houden maar misplaatst op deze compilatie zoals wel meer

21.Emilia - Big Big World
-vreselijk tergend sky radio gejammer

Beste track: Fatboy Slim - Praise You
Slechtste track: Sasha - If You Believe

avatar van tnf
tnf
Toy Box - Tarzan & Jane

Té erg, ik heb zowaar moeite om de humor in te zien van deze Aqua-kloon. Daarvoor is het teveel 'bandwagon'-rommel. Misschien had ik het wel gekund als ze de eerste waren geweest met zoiets.

Sasha - If You Believe

Standaard Sky Radio-zaniknummer. Wat doet dat hier?

Ginuwine - Same Ol' G

In tegenstelling tot mijn voorganger, vind ik deze juist wel leuk. Het is gewoon een heel subtiel nummer. De relaxte flow staat me aan.

System F - Out of the Blue

Vond ik toen stukken leuker dan nu. Maar ik kan niet ontkennen dat het een aardige drive heeft, en dat het goed in elkaar zit. Die minuscule tussenstukjes die er op een gegeven moment in komen doen heel veel voor het nummer.

Fatboy Slim - Praise You

Inderdaad een van z'n leukere, al ligt m'n eigen voorkeur bij Right here, right now.

2 Brothers on the 4th Floor - Heaven Is Here

Uit hun nadagen. Ze probeerden het nu eens met eurotrance, conform de toenmalige trends, en om nou te zeggen dat dat werkte? Mwoah. Veel indruk liet het niet achter. Er kwamen nog twee matige hitjes, en toen waren ze foetsie, om vervolgens enkel op back to the 90's-feestjes nog terug te keren.

Soulsearcher - Can't Get Enough

Heerlijk nummer. Hele sterke zanglijnen. Heb ik vanaf dat het een hit werd altijd al bovengemiddeld leuk gevonden (ondanks dat het anno 1999 wat volwassener was dan veel andere dance die ik leuk vond), en volgens mij totdat ik in m'n kist lig, denk ik. Wat dat betreft is het nogal een constante.

Dr. Bombay - Rice & Curry

Deze moet Pureshores toch écht eventjes Youtuben (wat je te horen gaat krijgen, zeg ik niet)...

The Sunclub - Wetsuit

Weinig mis mee. Vrij sfeervol. Dit had toch wat meer succes verdiend dan het uiteindelijk heeft gekregen. Er is nog een geflopt Sunclub-nummer uit de jaren na Fiesta meer dat ik best leuk vind (ondanks dat het een cover is), 'Love pains', uit 2001. Raad ik hierbij ook even aan, voor wie het niet kent.

Srings of Harmony - Part I & Part II RMX

Typische clubtrance-achtige muziek die ik toen heel erg leuk vond, en nu 'wel aardig'. Best te verteren, niet heel bijzonder.

Critical Mass - In Your Eyes

Dit is inderdáád geen happy hardcore meer. Hiermee sloegen ze een weg in die vergelijkbaar was met 2 Brothers On The 4th Floor, op dat moment. Ik vind er maar weinig aan.

DJ Sakim en Friends - Protect Your Mind (Braveheart)

Ook weer zo'n typische favoriet van toen, die ik nu 'mwoah' vind (maar ook weer niet héél beroerd).

Emilia - Big Big World

Ik trok mezelf destijds bijna de haren uit het hoofd als dit nummer op de radio kwam. Is nu minder erg, al blijft het enigszins gezanik.

avatar van Arrie
Wat heeft Emilia met dance te maken?

Edit: oh, bij nader inzien zie ik wel meer dubieuze gevallen in de tracklist.

avatar van RogerV
1.Cher - Strong Enough
Vervelend nummer

2.ATB - Don't Stop
Is een doordrukje van zijn vorige hit maar ik vind dez net wat beter klinken

3.Toy Box - Tarzan & Jane
Aqua kloon die gewoon niet leuk was

4.Sasha - If You Believe
Vreselijk klotenummer

5.Ginuwine - Same Ol' G
Saai, vervelend nummer

6.Will Smith - Miami
Vervelende ballenmuziek

7.System F - Out of the Blue
Geniale knaller, heerlijke melodie en lekkere snoeiharde beats

8.Fatboy Slim - Praise You
Wederom een vette hit van Fatboy

9.Sash! en Dr. Alban - Colour the World
Heeft wel een lekker sfeertje

10.Kai Tracid - Liquid Skies
De vocal vind ik irritant

11.2 Brothers on the 4th Floor - Heaven Is Here
Op zich aardig maar niet speciaal

12.Soulsearcher - Can't Get Enough

Zeer strakke Sunclub single

15.Srings of Harmony - Part I & Part II RMX-leuk trance nummer
Hele mooie tranceknaller

16.2-4 Family - Stay
Een soort eurodance/R&B crossover. Is wel aan te horen.

17.Critical Mass - In Your Eyes
ALs eurotranceact lukte het toch niet

18.DJ Sakim en Friends - Protect Your Mind (Braveheart)
Mooie bewerking van de Braveheart the,e

19.Miss Jane - It's a Fine Day
Domme, nutteloze remix

20.Chef - Chocolate Salty Balls (P.S. I Love You)
Toffe plaat

21.Emilia - Big Big World
Wat dit hier doet is me een raadsel. Een vreselijk irritant nummer vol vals sentiment en heeft in de verste verte niets met dance te maken. Daarnaast ook betrekkelijk laat aangezien het al een hit van eind 1998 was.