Spider Murphy Gang - Tutti Frutti (1982)

West-Duitsland
Label: EMI

1. Liebe Ist Gesund (4:08)
  2. Ich Schau' Dich An (Peep Peep) (3:14)
  3. Reißverschluss (3:12)
  4. Sommer in der Stadt (2:52)
  5. So a Schöner Tag (4:08)
  6. Wo Bist Du? (2:59)
  7. Freizeit 81 (2:24)
  8. I Wander Aus (2:17)
  9. A Nackerte Prinzessin (3:18)
  10. Schwierigkeiten (3:15)
avatar van djfritzen
Versta je Duits ? Of in dit geval Duits dialect uit Bayern ? Dan is dit een must have. Knappe deuntjes met de nadruk op R&R overgoten met een saus van teksten vol van platte humor. Wat dacht je van een tekst waarin men zingt al een uur lang op de achterbank van de auto dat vrouwtje af te lebberen en dat ze zegt dat haar rits dicht blijft ? Hilarisch gewoon. Ik heb ook de voorloper 'Dolce Vita' met 'Skandall' maar dit album is vele malen beter. Elke track is gewoon raak. Een Duitstalige favoriet, zeker weten

avatar van nlkink
Dit album had ik vroeger samen met voorganger Dolce Vita op één cassette. Met dank aan een klasgenoot uit het dorpje Norg. Op Dolce Vita staat de bekende hit Skandall Im Sperrberzirk.
Dit album bevat met Ich Schau' Dich An (Peep Peep) weliswaar een hitsingle, maar het nieuwtje was er in Nederland alweer een beetje af. Onterecht vind ik persoonlijk, want de groep maakte met Tutti Frutti een album dat t.o.v. de voorgangers qua arrangementen en compositie een stapje vooruit was. Uiteraard ook veel platte lol, maar vaak eigenlijk onweerstaanbaar grappig. Persoonlijke favoriet hier is Reißverschluss.