Chandeen - Shaded by the Leaves (1994)

Duitsland
Electronic / Rock
Label: Hyperium

1. Waterscapes (2:04)
  2. Lumis (4:36)
  3. Red Letter Days (4:11)
  4. Mourning Was Driven Ashore (2:45)
  5. Darkness (3:46)
  6. Silent Gods Part I (2:28)
  7. Silent Gods Part II (5:07)
  8. The Loss of Summer (3:40)
  9. Recall Me (3:47)
  10. Journey to the Land of Wisdom (9:14)
  11. Dawn (2:44)
  12. Scottish Hills (5:10)
  13. No Warm Smile Reunions the People Silent Gods Reprise (2:25)
  14. Reliance (4:11)
  15. Rain Dance (1:02)
  16. Hope and Violence (2:54)
  17. The World of Lost and Found Epilogue (1:24)
  18. Mysterious Clouds * (5:24)
totale tijdsduur: 1:01:28 (1:06:52)
Sheplays
Er zijn versies van dit album waar het wonderschone "Mysterious Clouds" opstaat en waarvan ik wilde dat ik het kon vinden.......

*edit: gevonden

Sheplays
Een band die 14 jaar bestaat, met 8 albums op MuMe en nog niet bekend?

Twee zangeressen, Antje Schultz en de schotse Catrin Mallon, zorgen voor prachtige hamoniërende zang en de band als geheel maakt zeer prettige etherische muziek die zich het best laat omschrijven als dreampop.

Na een paar luisterbeurten als eerste stem van mij voorlopig 3,5*

Ze verdienen best wat meer aandacht!

avatar van Crush
In het gothic metier al jaren een zeer gewaardeerde band, maar in Nederland is daar per definitie geen aandacht voor.

Antje zingt tegenwordig in de band In strict confidence, al moet ik zeggen dat dat weer heel anders klinkt dan dit Chandeen debuut.

Samen met Spacerider mijn favoriete Chandeen album en zou ook liefhebbers van bijvoorbeeld Dead can Dance kunen aanspreken. Dat gaat minder op voor het latere Chandeen werk, maar hun meest recente CD, Teenage poetry (nu met Julia Beyer als zangeres, bekend van Technoir) komt weer wat meer in de buurt van deze sound.