Robinson Cruiser - Catch a Thrill (1980)

1 stem

Label: CBS

1. Red Light Runner (3:25)
  2. Down to the Coast (3:45)
  3. She's Such a Lover (3:42)
  4. Paris Girls (3:40)
  5. Forty Women Wrestlers (3:28)
  6. Wind and Crows (6:10)
  7. Wait for the Sun (3:30)
  8. Catch a Thrill (3:58)
  9. Passenger (4:20)
avatar van nlkink
Dit album heeft jarenlang in de uitverkoopbakken gelegen van de platen- en CD-zaak in mijn woonplaats Assen. De groepsnaan intrigeerde me zeer. Ik heb de LP dikwijls in handen gehad maar durfde de stap vanwege beperkt budget niet aan te schaffen. Jaren en jaren later, al het vinyl was al verdwenen uit de muziekwinkels, las ik in een boek over Nederpop dat dit een onvervalste maar ook schandelijk over het hoofd geziene Nederpop(hardrock)klassieker was.
Heb op het net wat gezocht en constateer dat Muziekweb een exemplaar heeft en dat de groepsleden Jan en Hans Hollestelle toch qua naam en reputatie behoorlijk bekend zijn. Andere leden Tom Bachmann en Robin Lenting zeggen me even niets, maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Wie kent dit album, en kan er wat over schrijven?

avatar van blaauwtje
Hij staat in mijn collectie, zal hem eens opnieuw luisteren , van wat ik me ervan herinner is het een beetje ala Hollander, uit de zelfde periode. Misschien dat ik met 3 sterren het ietwat laag heb beoordeeld, kom er op terug.

avatar van blaauwtje
Heb deze plaat voor het eerst, ik denk sinds 80/81 weer eens gedraaid, het vinyl is nog haast nieuw.
Opgenomen op 15 kilometer van mijn huis in Zuidbroek, speur ik geen echte hardrock, gewoon een goede degelijke rockplaat van Nederlandse bodem. Klein beetje beïnvloed door the Police( down to coast) , verder lekker inzet gehoor liggend en totaal niet vergelijkbaar(mi) met Hollander.

Robin Lent is de in Cuba geboren zanger, die deel uit maakte van de Hollandse cast van Jesus Christ Superstar en in 1971 met leden van Focus een eerste soloplaat maakte.

De drie sterren zijn karig wat mij betreft , ik gooi er een halfje bij , gewoon een lekkere rockplaat, bedankt nlkink , voor het terug brengen in de herinnering van deze fijne plaat.

avatar van nlkink
Zuidbroek, Studio Spitsbergen! Dank voor de snelle (re)actie, blaauwtje. Gisteren heb ik de schaarse informatie over de groep via een correctie ingediend en alles is geaccepteerd en verwerkt, waarvoor dank, CHIEP.
Hopelijk dat er nog wat MM'ers bereid zijn een recensie te plaatsen.