Tower of Song (1995)

Alternatieve titel: The Songs of Leonard Cohen

Verenigd Koninkrijk / Ierland / Verenigde Staten
Rock / Folk
Label: A&M

1. Don Henley - Everybody Knows (6:10)
  2. Trisha Yearwood - Coming Back to You (3:37)
  3. Sting en The Chieftains - Sisters of Mercy (3:21)
  4. Bono - Hallelujah (4:58)
  5. Tori Amos - Famous Blue Raincoat (5:39)
  6. Aaron Neville - Ain't No Cure for Love (3:40)
  7. Elton John - I'm Your Man (4:10)
  8. Wille Nelson - Bird on a Wire (4:21)
  9. Peter Gabriel - Suzanne (5:15)
  10. Billy Joel - Light as the Breeze (6:13)
  11. Jann Arden - If It Be Your Will (5:28)
  12. Suzanne Vega - Story of Isaac (4:09)
  13. Martin Gore - Coming Back to You (3:34)
avatar van vigil
Erg mooi coveralbum waarbij Bono een vreselijke negatieve uitschieter is (al is Elton John ook maar zozo). Ondanks dat nummer toch een 4.

Gele sterren zijn voor 2, 5 en 9. Waarvan Tori Amos dan weer de beste is. Jemig, door merg en been deze fantastsche uitvoering van een toch al fantastisch liedje.

avatar van Korreltje Zout
Peter Gabriel's versie van Suzanne is erg geslaagd: smaakvol, breekbaar en broeierig.

Ook Tori Amos is weer fantastisch.

avatar van goldendream
Zoals hierboven aangegeven is Bono's bijdrage tenenkrommend slecht. Bij U2 is hij een sterke zanger met een krachtige en passievolle stem, maar zijn covers zijn vaak dramatisch verschrikkelijk. Zijn 'I've Got You under My Skin' en 'Unchained Melody' (twee andere covers) doen de wormen uit de aarde kruipen ... Mijn favoriet van dit album is 'Story of Isaac' van Suzanne Vega.