Jochem Paap - Vrs-Mbnt-Pcs 9598 I (1999)

Electronic

5. Trpp-Bll (8:16)
  6. Trmml-Dx (8:23)
  7. Mbnt-plng (16:39)
thejazzscène
Jochem Paap beter bekend als technomaster Speedy J maakt hier een erg mooie ambient/soundscape release. Al komen hier geen beats in voor en blijft alles bijzonder rustig; er valt hier wat te beleven. Mooie en warme sferen worden afgewisseld met duistere geluiden. Alles blijft vrij gestructureerd zoals de hoes dat eveneens is.

avatar van John Doe
hier ben ik zeer benieuwd naar

Sietse
deze is best wel tof. Helaas nergens meer te krijgen (bij mijn weten).

En veel te lang al niet meer gehoord

avatar van John Doe
Heerlijk album inderdaad. Kwam ergens op in de ochtend van een slaap-door-de nacht-playlist, en dat deed het erg lekker. Wist niet dat het Jochem Paap was, maar herkende de melodieën wel een beetje van een eerdere luisterbeurt.

avatar van brooklyn
Album deed het goed toen ik zaterdagochtend door Utrecht fietste terwijl de stad langzaam ontwaakte. Mooie herfstkleuren, een twijfelend zonnetje, mensen op hun dooie gemak, lege kantoorgebouwen, rustig binnenkomende treinen en de slaap die maar moeilijk uit mijn lichaam te krijgen was.

Mooie klassieke ambient ala Brian Eno / Steve Roach. Lang uitgespannen droning en lekker voor het in/uitslapen.