BoDeans - Best of BoDeans (2002)

Alternatieve titel: Slash and Burn

15. Idaho [Live]
  16. Feed the Fire [Live]
  17. Hey Pretty Girl
avatar van heartofsoul
De eerste twee nummers op deze compilatie van de Bodeans, een Amerikaanse rootsrock groep die een hele rij albums afleverde, zijn van hun debuutalbum Love & Hope & Sex & Dreams, en die vond ik gelijk opmerkelijk. Dat album werd geproduceerd door T-Bone Burnett en is (naar mijn smaak) de moeite waard. Er staat wel meer moois op deze verzamelaar, maar mijn aandacht verslapte gaandeweg wel enigszins, en dat ligt wat mij betreft ook wel aan de live-opnames, die ongeveer 1/3 van alle nummers uitmaken. Verder vond ik de nummers wel een beetje eenvormig en inwisselbaar, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.