A Guy Called Gerald - Voodoo Ray EP (1988)

Dance / Electronic
Label: Rham!

1. Voodoo Ray (4:28)
  2. Escape (5:15)
  3. Rhapsody in Acid (5:22)
  4. Blow Your House Down (5:04)
avatar van John Doe
Titelnummer is één van de mooiste dance tracks die ik ken. Blow Your House Down is trouwens ook ongewoon funky.

Kom trouwens net deze korte clip uit een docu van '89 tegen waar Gerald Simpson met Derrick May in de studio zit.

avatar van RogerV
Voodoo Ray is natuurlijk een klassieker pur sang. Wat een heerlijke hoekige riffjes. En schattige vocal samples.

De andere tracks zijn donkerder en spookachtiger. ALle drie goed al draaft Gerald soms wat lang door met hetzelfde loopje.

avatar van Paap_Floyd
Voodoo Ray is echt fantastisch. Wat moet ik nog meer gaan checken in deze hoek? John Doe, RogerV

avatar van Paap_Floyd
Thanks. Die 808 State ken ik, ook leuk En van Hardfloor ken ik alleen Acperience, maar die vind ik erg vet. De rest ga ik opzoeken. Dank.

avatar van RogerV
Deze act kun je ook nog proberen
Phuture

Paap_Floyd schreef:
De volgende tracks kun je bijvoorbeeld een luisterbeurt geven:

808 State - oa. Pacific 202 / Fire Cracker / Deepville / Let Yourself Go / Magical Dream
Fallout - The Morning After (Sunrise Mix)
Inner City - Big Fun
Armando - Downfall
Adonis - No Way Back
AFX - Cuckoo / Analogue Bubblebath

avatar van Paap_Floyd
Die van RiR, Inner City, Armando en Adonis ken ik inderdaad (uiteraard), evenals Phuture. Bevalt allemaal erg. De meeste 'klassiekers' heb ik nu wel zo'n beetje ontdekt via allerlei compilaties, maar de minder bekende parels in het verlengde van vinden, dát is de kunst

Ik kan in elk geval weer een beetje op weg. De gerelateerde plaatjes op discogs en gegenereerde afspeellijsten op youtube geven me ook goede tips.

Paap_Floyd schreef:
Nu aan het luisteren naar The Martian - Search Your Feelings van deze ep, die zeker in de trand is van deze plaat. Ook een soort stevige jazzy techno met acid-house invloeden. Er zijn gelukkig heel veel kleinere 'klassiekers' te vinden, het graven kan lang doorgaan.

Nog een paar mooie oude dance platen/klassiekertjes die ik niet in je stemmenlijst zie: The Future Sound of London - Accelerator (1991)
The Black Dog - Virtual (1989)
69 - 4 Jazz Funk Classics (1991)
Paperclip People - The Secret Tapes of Dr. Eich (1996)
Psyche / BFC - Elements 1989-1990 (1996)

Een wat onbekende Detroit techno ep die de laatste tijd bekender wordt door heruitgaven: Reel By Real - Surkit (Vinyl)

Je kunt ook tracks gaan luisteren van Anthony 'Shake' Shakir. Een relatief wat onbekendere naam uit Detroit die de kenners allemaal kennen. Heeft veel goede tracks gemaakt die aardig in sets met A Guy Called Gerald kunnen passen. Anthony "Shake" Shakir - Frictionalism 1994-2009 (2009)

Daar missen echter nog een paar mooie op zoals deze onbekende track die alleen op een paar compilaties staat (ook een voorbeeld van een minder bekend pareltje voor mij): Anthony Shakir - The Life Of A Planet Raider - YouTube

avatar van Paap_Floyd
Dit vind ik leuk. Dank. Ik ga aan het luisteren!