Slut - Still No. 1 (2008)

Duitsland
Rock / Pop
Label: Virgin

1. Sum It Up (2:20)
  2. Come On (3:39)
  3. Still No 1 (4:06)
  4. If I Had a Heart (3:56)
  5. Wednesday (3:28)
  6. Ariel (4:46)
  7. Odds and Ends (4:17)
  8. Better Living (4:01)
  9. Failed on You (5:33)
  10. Tomorrow Will Be Mine (4:01)
  11. Say Yes to Everything (6:18)
  12. Work Hard and Be Nice to People (4:21)
  13. Wednesday (3:37)

met Dillon

14. Time to Go Home (1:45)
Fantastische popcd!
Je hoort zoveel groepjes op de radio waarvan je niet begrijpt hoe die muziek kan aanslaan. Ja, er zit iets van melodie in. Ja, er zit wat ritme in. Maar nee, het raakt hoegenaamd mijn koude kleuren niet.

En toen was er Slut. Met dergelijke groepsnaam zullen ze wel nooit potten breken, maar wat is dit plaatje heerlijk compromisloos, zonder een vleugje pretentie. De melodie die 'If I had a heart' toont, hoor ik in een betere wereld luider meebrullen in een stadion dan Muse. Ik zie bij 'Wednesday' meer aanstekers de lucht ingaan dan op de Night of the Proms.

Maar toen was er helaas de realiteit, en werd Slut weer een groepje met net te weinig pretentie en een infantiele naam.