B.B. King - Live in Japan (1971)

Japan

11. Jamming at Sankei Hall
  12. The Thrill Is Gone
  13. Hikari #88
avatar van Suez
Opgenomen op 4 en 7 maart 1971 in de Sankei Hall te Tokyo en werd in 1e instantie alleen uitgebracht op de Japanse markt. Een nog (redelijk) jonge B.B. King en band in zeer goede doen. Ook staat hier de (bij mijn weten) enige live registratie van King op van het Leon Russel nummer Hummingbird. Tevens enige aparte jam's. Al met al een dijk van een blues album en zeker een aanrader.

avatar van Ronald5150
Deze liveopnamen uit 1971 laten een B.B. King in topvorm horen. Het publiek is wat afstandelijker dan bijvoorbeeld is te horen bij Amerikaanse opnamen als "Live at the Regal", maar uiteindelijk waarderen ze de muziek van B.B. en zijn band met veel warmte. De opnamen zijn glashelder en B.B. zingt en speelt fantastisch. Zijn gitaarspel is herkenbaar uit duizenden en blijft een genot om naar te horen. Heerlijk hoe B.B. de snaren op zijn gitaar Lucille zo prachtig weet te beroeren. Daarnaast is zijn stem natuurlijk een voorbeeld van hoe de blues gezonden moet worden. "Live in Japan" is gewoon weer een prachtig live document van een van de grote drie "Kings of the Blues".

avatar van Jelle78
B.B. King heeft veel fantastische live albums uitgebracht (Live At The Regal, Live In Cook County Jail, Blues Is King) en deze mag zeker in dat rijtje geplaatst worden. Fantastische performance, fantastisch geluid, eigenlijk klopt alles aan deze plaat. Ik heb nog niet alle live-platen uit z'n klassieke periode geluisterd (Live And Well schijnt ook erg goed te zijn) maar deze staat zeker ergens bovenaan het lijstje. Prachtige hoes ook, trouwens.