Fairport Convention - Moat on the Ledge (1982)

Alternatieve titel: Live at Broughton Castle

Folk / Rock
Label: Woodworm

1. Walk Awhile (4:08)
  2. Country Pie (3:23)
  3. Rosie (4:15)
  4. Matty Groves (9:30)
  5. Both Sides Now (3:25)
  6. Poor Will and the Jolly Hangman (5:37)
  7. Cherokee Shuffle (3:27)
  8. Woman Or a Man (3:20)
  9. High School Confidential (4:20)
avatar van koho
Live opnamen van Broughton Castle 1981, met Dave Swarbrick, Simon Nicol, Dave Pegg, Richard Thompson en Dave Mattacks, ofwel de FC Full House (1970) line up die hier voor het eerst in 10 jaar weer samen speelde. Ook met drummer Bruce Rowland die Mattacks in 1975 had opgevolgd, en, getoverd uit de motteballen, zangeres van het eerste uur Judy Dyble die hoorbaar nerveus te horen is op Both Sides Now.
In 1982 in beperkte oplage in eigen beheer uitgebracht op Pegg's Woodworm label; later enkele keren op CD heruitgebracht. Als voetnoot zeer leuk voor de diehard fan, maar niet essentieel.
NB FC's jaarlijkse reunie, die doorging toen de band na 1985 weer fulltime optrad, is bekend als het -nog immer bestaande- Cropredy Festival. Alleen dit jaar, 1981, vond de reunie eenmalig op een andere plek plaats - Broughton Castle, op een steenworp afstand. Vandaar.
3***