Powerplay - So Hard to Break a Bad Habit (1994)

Label: Van

1. So Hard to Break a Bad Habit (3:50)
  2. Why Don't We Do It in the Road (3:30)
  3. Mad Games (4:46)
  4. Can't Say No (2:51)
  5. Material Witness (3:35)
  6. Last Call for Rock 'N' Roll (3:47)
  7. Anytime (3:23)
  8. Wednesday Wonder (4:40)
  9. Nail It Down (2:19)
  10. Dreaming of You (4:30)
  11. Acoustic Habit (0:38)
  12. I Get High on You (5:40)
  13. To Jimi (5:18)
avatar van RockSpecial
Zo ontzettend goed album is dit !!!!! Pure rock en een ontzettende leuke, goeie, rauwe, harde rock cover "Why don't we do it in the road" van The Beatles !! Alle nummers zijn trouwens 5 sterren waard !! En wederom het gekke was, dat alle singles die hier van zijn getrokken flopten terwijl de recencies waanzinnig goed waren !!!!!!

avatar van spoiler
Ik kan me herinneren dat bij Fame in Amsterdam een wand was geplaatst voor alleen deze CD.

Genadeloos geflopt inderdaad ondanks de hele goede single Anytime.
Die had pure hitpotentie.

spoiler schreef:

Genadeloos geflopt inderdaad ondanks de hele goede single Anytime.
Die had pure hitpotentie.
Spoiler, we kunnen er lang en kort over praten, waar dat hem aan lag dat er geen hits gescoord werden, weet bijna niemand uit te leggen denk ik. Ook Jan van der Meij moet hier moedeloos van zijn geworden. Zulke wereldnummers, die waanzinnig goed zijn opgenomen. Ze hadden zo'n single destijds is als Alarmschijf moeten kunnen gooien bij Veronica. Dan heb je gewoon een hit en verkoopt het album ook. En waarom is Powerplay dit nooit gegund vraag ik me dan af. Als je dan nu in deze tijd kijkt naar bijvoorbeeld de Italiaanse band Maneskin, die compleet de wereld veroveren, dan had Powerplay zoiets ook niet misstaan ! Maar goed het is niet anders en we zullen het er mee moeten doen ! En er zal dan, zoals bij zoveel dingen, toch ook heel veel geluk bij moeten zitten. Misschien hadden wij toen der tijd allebei de managers van Powerplay moeten zijn om deze vet onder-gewaardeerde band Powerplay er doorheen te krijgen !! En ook deze blijf ik geweldig vinden met daarbij een waanzinnige clip ! Alweer bijna 29 jaar geleden !!! "Why don't we do it in the road" https://www.youtube.com/watch?v=G3y1DBVoivA

avatar van vielip
Deze ken ik dus ook niet. Ga toch maar eens achter wat meer van deze band aan want de linkjes naar clips, nummers en albums die hier de laatste dagen zijn geplaatst smaken absoluut naar meer! Dit soort rock had het in 1994 erg lastig. Het moest allemaal grunge zijn. Dus ruimte voor opgewekte, uit je dak gaan rock was er niet of nauwelijks. Helaas!

vielip schreef:
Vielip, je zou weleens gelijk kunnen hebben ! Maar zo zou je dus op die manier altijd naast de pot kunnen pissen !! Uiteindelijk is het met Jan van der Meij (nu 67 jaar) gelukkig allemaal nog goed gekomen want hij werd een belangrijk onderdeel in de toch wel heel bekend aan het worden project vanThe Analoques !!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=78wmfpckrTc&t=815s