Johnnie Taylor - Just Ain't Good Enough (1982)

1 stem

Soul
Label: Beverly Glen

1. What About My Love (5:50)
  2. Don't Wait (6:01)
  3. I'm So Proud (5:59)
  4. Just Ain't Good Enough (6:07)
  5. I Need a Freak (5:32)
  6. Reaganomics (5:33)
avatar van Angelo
Ondertussen was Johnnie Taylor al een aantal jaren weg bij Stax, successen bleven uit en men was hem al zo goed als vergeten, in de hoop om nog een succesvol album te maken, maakte hij ‘Just ain’t good enough’. Een combinatie van -indertijd- moderne soul en R&B. Helaas voor Johnnie werd dit album geen succes. Toch zullen velen het intro van ‘What about my love’ absoluut kennen. Hetzelfde intro werd namelijk gebruikt in het nummer ‘Lola’s theme’ van de Shapeshifters. Dat nummer bereikte hier in Nederland de 18e plaats in de Single Top 100, in België bereikte hij overigens de 19e plaats in de hitlijsten. Over het album zelf valt weinig te zeggen. De eerste drie nummers zijn ballads en de laatste drie zijn uptempo’s. Dit is typisch zo’n album wat niet slecht is, maar tegelijkertijd ook geen enkel bijzonder gevoel opwekt, daarvoor is het (net) te eenvoudig. Het is aardig, en daar blijft het bij.