Jefferson Airplane - Long John Silver (1972)

Label: Grunt

1. Long John Silver (4:26)
  2. Aerie (Gang of Eagles) (3:57)
  3. Twilight Double Leader (4:45)
  4. Milk Train (3:22)
  5. The Son of Jesus (5:30)
  6. Easter? (4:03)
  7. Trial by Fire (4:35)
  8. Alexander the Medium (6:40)
  9. Eat Starch Mom (4:35)
Pieter Paal
Dit vind ik toch het slechtste album dat Jefferson Airplane gemaakt heeft.
Het was natuurlijk vanaf het vorige album 'Bark' al een aflopende zaak.
Daarna kwam Jefferson Starship en een aantal solo-projecten met vooral veel wisselvallige resultaten.
Alleen het album 'Red octopus' van Jefferson Starship is echt een aanrader. Ook hebben ze in die line-up een aantal mooie singles gemaakt.
Later werd het weer Starship met een aantal erg commerciele albums en singles en in 1989 kwam er weer een reunie-album die het toch ook niet helemaal was.

avatar van Jean Rene
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. De eerste LP's van de Airplane vind ik niet veel aan.
"Bark" en vooral "Long John Silver" zijn mijn favorieten, hier begint het pas echt interessant te worden.
De solo LP's "Baron von Tollbooth" en "Sunfighter" vind ik ook fantastisch.
Ook de eerste Starship LP "Dragonfly" is een aanrader. Daarna werd het geleidelijk aan minder interessant en ging het richting commerciele gladde hardrock.

avatar van Ducoz
ZIjn deze nog op CD uitgekomen? En zijn ze een beetje betaal baar?