Claro Intelecto - Metanarrative (2008)

Electronic / Dance
Label: Modern Love

1. Operation (5:03)
  2. Harsh Reality (4:21)
  3. Innocence (4:15)
  4. Before My Eyes (4:35)
  5. Gone to the Dogs (6:14)
  6. Nodrex (3:57)
  7. Dependant (8:00)
  8. Beautiful Death (3:48)
avatar van John Doe
Ik ben erg benieuwd! Naar Claro's zeggen is dit een melodieus album in tegenstelling tot de voornamelijk ritmisch georiënteerde minimal techno van z'n recente warehouse sessions 12''-en. Hier zijn 8 nummers geëxtraheerd uit ongeveer 100, zo gekozen dat ze een verhaal vertellen, het verhaal van een levenscyclus.

Ik ben nog even erg aan het genieten van z'n vorige, die ik kort geleden herontdekt heb en net heb gekocht

avatar van John Doe
Een paar keer geluisterd. Bevalt wel. Dromerig album. Klinkt zoals beloofd nogal cohesief. Nog een paar keer draaien, zitten wel 4* in. De meeste mensen op internet hebben trouwens een nepversie gedownload zag ik (bestaande uit oude Claro Intelecto nummers). Wees gewaarschuwd dus, zie bijvoorbeeld de tracktijden.

avatar van luc011190
Je maakt me benieuwd. Is het een beetje ergens mee te vergelijken?

avatar van John Doe
Het is z'n eigen stijl. Ik zou het hier soms kunnen plaatsen als een middenweg tussen Carl Craig en Vladislav Delay. Gewoon een aantal maal goed luisteren, een plaat voor iedereen zou dit mogen zijn. Dikke aanrader. Is al op weg naar 4.5*.

thejazzscène
Ziet er veel belovend uit. Hetgeen ik al gehoord heb is in ieder geval dik de moeite. Voelt bij mij nog emotioneler aan als neurofibro. Deze is minder droog lijkt me.

avatar van John Doe
Emotioneel een treffende plaat ja. Maar wel droog juist in de zin van straight forward composities. De melancholie zit er echt prachtig in van begin tot eind. Jammer dat men op Musicmeter het niet zo oppikt.

avatar van T.O.
Ik heb hem al een aantal keer beluisterd, Before My Eyes vind ik vooral mooi. Maar ik breng de laatste tijd niet zo snel stemmen meer uit.

tuktak
zeer fijn album idd. eerste tracks wat melodieuzer, doet me wel denken aan bookashades ingetogener nummers. vanaf track 5 wordt het iets minimaler en wat dubbier, maar nogsteeds zeer verfijnd. kwalitatief hoogstaand zonder pretenties om groots te willen zijn. daar hou ik wel van.

avatar van T.O.
Zeer sterk album wederom. Qua productie vind ik Claro Intelecto vaak mijlenver boven de 'concurrenten' uittorenen, hetzelfde geldt voor het gevoel voor melodie en arrangementen.

Het concept vind ik ook leuk trouwens, zeker als je beelden erbij probeert te denken

Kan nog wel eens een halfje bij komen in de toekomst.

Poa
Zeer sterke plaat. Kraakheldere sound en vooral op melodieus vlak erg mooi. Klinkt trouwens best wel anders dan zijn Warehouse sessies die wat meer ritmisch georiënteerd lijken te zijn.

Opvallende omslag inderdaad na het vierde nummer.