Masters of Hardcore Chapter IV - Theinvinciblestrengthoftheunderground (2000)

Electronic
Label: Masters of Hardcore

1. DJ Promo - The Bad Guy (3:27)
  2. Neophyte - D.R.U.G.S. (3:27)
  3. DJ Outblast - Eardrumz (3:29)
  4. G-Town Madness - Locked Down (3:39)
  5. Bass-D & King Matthew - Suckerzz (3:41)
  6. The Masochist en DJ Buzz Fuzz - Headclapper (3:28)
  7. DJ Paul en DJ Panic - Go (3:58)
  8. Endymion - Demonsworld (3:35)
  9. 3 Village - Every Human Being on Earth (3:33)
  10. Virus - New Elite Force (3:48)
  11. Neophyte en Scott Brown - This One Is for You (3:47)
  12. DJ Buzz Fuzz - Buzzyness = Buzzyness (3:36)
  13. DJ Outblast - Do What You Wanna Do (3:49)
  14. The Viper en DJ Mad-E-Fact - Control the Party (3:34)
  15. Bass-D & King Matthew - Buck Whylin' (3:28)
  16. DJ Buzz Fuzz - X-Cited (3:27)
  17. DJ Delirium - Guess Who's Back? (3:26)
  18. Dr. Z-Vago - Reloaded (3:39)
  19. Wedlock en Nosferatu - Fingerprintz (3:39)
  20. Stunned Guys, DJ Paul en MC Ruffian - Thrillseeka [Hard Creation Remix] (5:08)
avatar van Demoniac
Wederom een deel dat geen echt memorabele tracks bevat. Wel heel aardig vind ik Guess Who's Back ? van DJ Delirium en Demonsworld van Endymion.

avatar van Hellblazer
Tracks als D.R.U.G.S., Locked Down en de alom bekende Guess Who's Back? vind ik toch wel memorabel hoor. Ook The Bad Guy is wel een van Promo's betere nummers. Heerlijk sampletje uit Scarface en toffe geluidjes.
Wat beweeglijker en minder volwassen is D.R.U.G.S. van Neophyte, maar wat een heerlijke knaller is dit toch. Maar wat een vreemde versie staat hierop. Heel lelijk geknipt, want in het begin al wordt een zinnetje gezegd 'I Said... en dan in een keer schreeuwt ie iets heel anders. De volledige versie van D.R.U.G.S. heeft dat niet. Maargoed, het is toch een zeer fijne track. Harde kicks, toffe vocals en een erg gaaf melodietje.
Ook Eardrumz is toch wel een van Outblast's betere nummers. Geen topper, maar toch...
Locked Down is denk ik toch wel de beste van G-Town Madness hoewel ''Fucked In This Ho'Shit'' ook zeer fijn klinkt. Hier ook een tof melodietje en een lekker sfeertje.
Ook redelijk opmerkelijk is Go. Het nummer in zijn geheel is niet zo bijzonder, maar dat tussenstuk met de melodie van Das Boot... Klinkt geweldig. Als dat langer gebruikt zou worden zou dit ook wel een van de beste nummers op deze CD zijn.
De tweede helft van de CD is toch wel wat minder. Veel saaiere en af en toe wat matige nummers. Wel leuk was dat in Buck Whylin' en X-Cited allebij een sampletje van DJ Sim had. Niet dezelfde, maar toh, het zijn wel leuke vocaltjes.
De rest is allemaal leuk luistervoer, maar niet opmerkelijk.
Iets minder dan deel 3 maar ook hier 3.5*

avatar van Hardcoremaster
De beste track van deze cd gaat bij mij uit naar Dj Paul & Dj Panic...goede hardcore remake van Das boot.
Het nummer van Dj Outblast is ook een topper te noemen, maar vind hem in de nieuwe hardcore ook een grote rol spelen..hij is echt megagoed!!
Voor de rest staan er allemaal goede nummers op, aardig schijfje 4,0*!