Now This Is Music (1984)

1. Duran Duran - The Reflex
  2. UB40 - If It Happens Again
  3. Talk Talk - Such a Shame
  4. John Waite - Missing You
  5. U2 - Pride (In the Name of Love)
  6. Mike Oldfield - To France
  7. Ray Parker Jr. - Ghostbusters
  8. Queen - I Want to Break Free
  9. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Talking Loud and Clear
  10. Malcolm McLaren - Madam Butterlfy (Un Bel di Vedremo)
  11. Tina Turner - Let's Stay Together
  25. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Locomotion
  26. The Blue Nile - Tinseltown in the Rain
  27. Thomas Dolby - I Scare Myself
  28. Tina Turner - Private Dancer
Vreemd, ik zie nu dat Deel 5 er als Volume 1 en Volume 2 op staat, ik had deze gewoon als dubbelalbum, net als dit deel.
Volgens mij waren het allemaal dubbelalbums.

avatar van Dibbel
Klopt.
Ik heb in ieder geval deel 1 t/m 8 als dubbel-LP's.
Gesplitst in Volume 1 en 2 zullen het wel CD's zijn. Ik weet dat dit in het begintijdperk van de CD gebeurde.
Of ze maakten er een enkele CD van met weglating van een hoop nummers.
Is ook gebeurd met de bekende Women In Love dubbel-LP-serie.
Zie ook mijn berichtje bij Volume 5, Deel 1.

Even nog over deze:
Ik heb hier ook 4,5* aan gegeven, omdat er m.i. maar 2 mindere nummers op staan en wel die van Jermaine Jackson en die van UB40 (maar daar heb ik een beetje een aversie tegen, dus kan aan mij liggen).
Voor de rest is de een nog leuker dan de ander.

Omdat ze van de originele opzet uitgaan, moeten ze volgens mij gewoon op de site als dubbelalbums.

avatar van Funky Bookie
Ook al zo'n fantastische verzamelaar uit de tijd dat ik heel fanatiek met lijstjes e.d. begon. Wake Me Up Before You Go Go is raar afwezig op deze verzamelaar. Samen met The Hits Album met alle paarse invloeden is dit toch wel een uitstekend document.20002022dll

28 singletjes op deze verzamelaar uit 1984. In deze tijd maakte ook ik mijn eigen actuele top 10 nog...
Van de nummers op deze 2LP had ik er zo'n 14 gekocht, meest op single of 12-inch (een enkele op LP), waarvan sommigen voor 1 gulden nadat ze uit de top 40 verdwenen. Ik vind ze nu bijna alle 14 nog even goed: leuk is dat. Ook staan op dit deel 1 van deze hele aardige reeks Now This Is Music een aantal nummers die ik inmiddels ook best te pruimen vind.

Goede tot echt goede nummers hier van Duran Duran, Talk Talk, John Waite, U2, Queen (2x), OMD (2x), Tina Turner (2x), Ultravox, David Bowie, Alan Parsons, Billy Idol, Frankie, Pat Benatar & Blue Nile.