Wigwam - Lucky Golden Stripes and Starpose (1976)

Finland
Label: Love

1. Sane Again (2:41)
  2. International Disaster (2:43)
  3. Timedance (1:10)
  4. Colossus (6:44)
  5. Eddie and the Boys (4:02)
  6. Lucky Golden Stripes and Starpose (6:38)
  7. June May Be Too Late (3:39)
  8. Never Turn You In (5:08)
  9. In a Nutshell (3:50)
avatar van Mssr Renard
Deze plaat kende een Finse (Love records) en een internationale (Virgin records) uitgave.

Ik heb de Virgin-uitgave met de vijf hoofden van de bandleden voor op de hoes.

Deze plaat borduurt voort op de pop/rock die ze hadden ingezet op Nucleur Nightclub. Maar er zijn nog steeds progelementen zoals in het geweldige Colossus.

Ik vind de productie lekker droog en warm en ik houd wel van de stem van Jim Pembroke, dus deze Wigwam met zowel pop- als progrock elementen pleziert mij prima.

avatar van pescodicha
Mijn eerste kennisname in de jaren zeventig met de Scandinavische progrockscene, en meteen een meevaller! Hoogst origineel . Als westerlingen zijn we nog altijd teveel gefocust op de Angelsaksische en Amerikaanse groepen; Scandinavië heeft ook heel wat te bieden (Tasavallan Presidenttii, Wigwam, Terje Rypdal, Trettioariga Kriget, Midnight Sun, Jukka Tolonen, Pekka Pohjola, Solar Plexus, enz...) of Oost Europa (Blue Effect, Energit, Laboratorium, Fermata, Breakout, Collegium Musicum, etcetera...) Allemaal bands die beslist de moeite waard zijn! Zij verdienen zeker ook een plaats op dit forum