Kataklysm - Prevail (2008)

Canada
Label: Nuclear Blast

1. Prevail (3:54)
  2. Taking the World by Storm (3:59)
  3. The Chains of Power (3:19)
  4. As Death Lingers (3:29)
  5. Blood in Heaven (5:15)
  6. To the Throne of Sorrow (4:49)
  7. Breathe to Dominate (3:59)
  8. Tear Down the Kingdom (4:21)
  9. The Vultures Are Watching (5:57)
  10. The Last Effort (Renaissance II) (5:01)
bennerd
Hier kijk ik wel naar uit. Kataklysm heeft al veel goede albums uitgebracht, en ik ben benieuwd hoe deze zal klinken. Zowel het oude geblast als de donkerdere stijl op voorganger In The Arms of Devastation kan ik erg smaken.

avatar van andnino
Prevail! Eerste luisterbeurt uitsluitend positief, het titelnummer is behoorlijk bruut.

avatar van Norbert
Hele fijne metal dit. Vooral nummertje 6 kan mij erg bekoren. Binnenkort maar eens een stemmetje ertegenaan knallen.

Ravenous
Kataklysm, wel leuke deathmetal, al neigt het soms wel een beetje saai tew worden. Zeker een heel album hoef van mij nooit echt zo van deze band.

avatar van james_cameron
Bikkelharde moderne deathmetal, massief geproduceerd, vol lekkere riffs en met veel groove. De brute zang is precies goed gedaan, nog net verstaanbaar en gelukkig niet continu een doodsrochel. Unaniem sterke songs, al zijn de snellere songs beter dan de midtempo. Een aangename kennismaking voor mij met deze brute band.

avatar van Metalhead99
Lekker bruut plaatje. Liefhebbers van Death Metal kunnen dit waarschijnlijk goed waarderen.