Have a Nice Life - Deathconsciousness (2008)

Label: Enemies List

1. A Quick One Before the Eternal Worm Devours Connecticut (7:52)
  2. Bloodhail (5:40)
  3. The Big Gloom (8:06)
  4. Hunter (9:45)
  5. Telephony (4:38)
  6. Who Would Leave Their Son Out in the Sun? (5:19)
  7. There Is No Food (4:00)
  8. Waiting for Black Metal Records to Come in the Mail (6:17)
  9. Holy Fucking Shit: 40,000 (6:28)
  10. The Future (3:49)
  11. Deep, Deep (5:25)
  12. I Don't Love (6:13)
  13. Earthmover (11:28)
avatar van Jochempie
hah, dit is echt een enorme hype op Rate Your Music, grappig dat het hier helemaal niks voor stelt. Fantastisch album, heel melancholisch.

Die lokale hype daar is inderdaad opmerkelijk. Iemand tipte mij dit album begin dit jaar, wat nummers op hun myspace geluisterd toen, maar vond het niet veel bijzonders, klonk als een stel skaters die net Joy Division in pa's platenkast hebben ontdekt. Nu kan ik mij toch al niet zo vaak identificeren met de algemene RYM smaak dus wat dat betreft is het ook niet zo gek.

De Dood van Marat-hoes is mooi! Maar skaters die net Joy Division ontdekt hebben klinkt niet als iets voor mij.

freakystyle schreef:
De Dood van Marat-hoes is mooi!

Helemaal mee eens, erg mooi inderdaad.

freakystyle schreef:
Maar skaters die net Joy Division ontdekt hebben klinkt niet als iets voor mij.

Haha, ik denk dat er eigenlijk niemand enthousiast wordt van zo'n omschrijving, misschien niet helemaal eerlijk dus. Ik zou zeggen, luister de 3 nummers op hun MySpace (1 te streamen en 2 te downloaden) en oordeel zelf, wie weet zit er wel ergens een skater in je verborgen...

Maar met het skater-gehalte bedoel ik vooral de zang. En nu ik die nummers voor het eerst in maanden weer eens terug luister is het vooral het nummer "Bloodhail" dat mij tot die vergelijking bracht. Ik krijg direct de kriebels als ik ze hoor, maar wie er wel tegen bestand is die heeft denk ik best een aardige plaat. Al zou ik dan alsnog naar Joy Division of My Bloody Valentine grijpen of bijvoorbeeld een meer actuele band als The Goslings.

avatar van trebremmit
Ik hoor nergens skaters zingen maar goed ik weet ook niet hoe skaters zingen. Wat ik wel hoor is een geweldige combinatie van shoegaze , drone , ambient en post-rock. Cijfer volgt later maar ik ben nu al onder de indruk. Lijkt trouwens niet echt op Joy Division maar meer op My bloody valentine en Slowdive.

avatar van reptile71
trebremmit schreef:
...en ook wel post-punk.

Ik kan hier wel wat mee. Niet met alles, maar staan een paar hele mooie dingen op.

avatar van TornadoEF5
Is de kwaliteit op Spotify van dit album echt zo slecht... Waarom is dit zo opvallend stil... Ik heb het niet eens afgeluisterd. Ik leg een ander nummer op en het volume is weer gewoon goed. Ligt het dus aan Spotify of gewoon de productie.

avatar van ASman
Deze wordt hier op MuMe precies lager gewaardeerd dan op vele andere muzieksites.

Uiteraard zal dit niet voor iedereen spek voor de bek zijn. Desalniettemin is dit een subliem werkstuk in het uiten van absolute zielsverscheurende depressie in muzikale vorm.

De mood om dit album op te zetten maakt zich niet altijd meester van mij, maar op die gelukkig zeldzame momenten waarop het leven - zoals bij iedereen - eens serieus kan tegensteken, komen deze 85 minuten binnen als geen ander.

avatar van Meneer Joost
Deze band afgelopen zaterdag live gezien tijdens een 'secret show' op Roadburn, in de kleine zaal van 013. Fantastisch.

avatar van Juul1998B
Idd vreemd dat dit album niet zo word opgepikt op musicmeter. Op o.a. RYM is dit een hoog aangeschreven album.
Iedereen die van shoegaze/post-punk houd en bands als Joy Division en my bloody valentine kan waarderen moet dit zeker proberen!