Ce Ce Peniston - Finally (1993)

Dance / R&B
Label: A&M

1. We Got a Love Thang (5:28)
  2. Finally (4:03)
  3. Inside That I Cried (5:50)
  4. Lifeline (4:52)
  5. It Should Have Been You (5:51)
  6. Keep on Walkin' (4:31)
  7. Crazy Love (4:49)
  8. I See Love (4:46)
  9. You Win, I Win, We Lose (4:02)
  10. Virtue (4:46)
Hoe kan het in gods naam dat deze geweldige cd gemiddeld 1,5 ster krijgt?
Schandalig gewoon..
Cece Peniston.. Jeetje echt 1 van me favo zangeressen.. Wat een heerlijke cd is dit.. Maar ik begin een beetje te begrijpen waarom gemiddeld 1,5 sterren.. Er zijn hier bijna alleen maar jongens, en Ce Ce maakt inderdaad een beetje vrouwen muziek..
Daarom vind ik dit ook zo geweldig.. Lekker swingend, Mooie zang, Beetje ouderwetste pop/electronisch.. Lekker..
Vooral in de zomer.. Of als je een winderdip heb.. Haha..
Ga deze cd toch maar aan me top 10 toevoegen.. TOP!

fastpulseboy
echt?

avatar van musicfriek
Ik ben een van die lage stemmers (2*). Dit was destijds wel aardige muziek. Finally en We Got a Love Thang waren leuke hits, maar een heel album van deze zangeres vond ik iets teveel van het goede. De overige nummers zijn een stuk minder dan genoemde hits, alhoewel Keep On Walkin' ook nog wel redelijk is. Maar Inside That I Cried is weer een tenenkrommende ballad.

fastpulseboy
aardig?
echt?

avatar van VanDeGriend
Of t een meisjes cd is weet ik niet zo, matig is ie in ieder geval wel. Finally is overigens wel een lekker hitje

Ja, Er zijn ook wel aantal nummers nu die tegenvallen, maar vind em best wel 4 sterren waard.. Of meer.. Eerste twee nummers zijn inderdaad beste..
Vind het wel een beetje een vrouwencd, daarom vinden jullie het niks denk ik.. Maar ja keep on walkin is ook heel lekker nummer.. en You win you lose.. Vind ik ook goed hoor..

avatar van gemaster
Vrouwen cd's zijn toch per definititie slecht? Dan kom je toch vaak in de Celine Dion hoek terecht.

Hoe bedoel je vrouwen cd's? Van vrouwen die zingen of muziek meer voor vrouwen..
Dat hoeft echt niet meteen slecht te zijn.. allebij niet..!

avatar van gemaster
Op een paar uitzonderingen na is het allebei slecht.

avatar van FunkStar
Lekkere 90's CD met de hits Finally en We Got a Love Thang!

avatar van sq
sq
Nog niet eerder vermeld: It Should Have Been You is een cover van de disco-clubclassic uit 1982 van Gwen Guthrie. Zie ook: http://www.musicmeter.nl/album/94695

avatar van RogerV
Heb deze een keer bij een rommelmarkt gekocht. Finally is wel leuk.

Maar voor de rest. Tamelijk duffe plaat die totaal niet blijft hangen. Heb hem dus weer eens bij een 2e hands platenzaak ingeruild.

avatar van pureshores
Ce Ce Peniston heeft met Finally en We got a love thang zichzelf onuitwisbaar op de kaart gezet. Eigenlijk zijn alle latere hitpogingen niet meer zo van belang geweest, want deze 2 classicss zullen haar genoeg cash hebben geleverd. net als RogerV vorig jaar tijdens kringloopplunderingen meegepikt en pas afgelopen week eindelijk geluisterd.
Ik had meer Steve Silk Hurley produkties verwacht maar dat valt vies tegen, de ballads nemen hier de overhand maar de dance nummers die overblijven zijn dan wel weer allemaal vrij aardig (It should have been you vooral).
Ondanks de hits waren hier nog 2 andere singles (Inside that I cried en Keep on walkin) die beduidend minder hebben gedaan

avatar van Poeha
Kende alleen de beide grote hits. Vandaag speelde YouTube nog even fijn wat langer door, nadat ik een specifieke clip had bekeken. Daarbij kwamen Inside That I Cried en Crazy Love voorbij. Zo gek klinken die nummers nog niet. Vooral Crazy Love heeft een lekker relaxed sfeertje over zich. Niks mis mee. Had alleen geen ballad als Inside That I Cried verwacht op een album met die twee grote dance tracks. Toch een vreemde gewaarwording.

avatar van pureshores
toch wel frappant, de helft van het album op single uitgebracht.
Maar die 3 niet-hits vind ik allemaal onbeduidender dan bijvoorbeeld I'm in the mood van het album na deze, dat was weer een voltreffer