Archive - Unplugged (2004)

Rock / Pop
Label: Warner Bros.

1. Fuck U (5:31)
  2. Noise (3:50)
  3. Sleep (4:54)
  4. Game of Pool (2:26)
  5. Girlfriend in a Coma (2:27)
  6. Conscience (3:45)
  7. Absurd (3:16)
  8. Me and You (4:15)
  9. Goodbye (6:04)
  10. Run (3:52)
avatar van vigil
Ik was erg benieuwd of Archive het haast psychedelische geluid ook in een unplugged setting kon neerzetten. Helaas moet ik concluderen dat dit niet helemaal het geval is. Het is niet slecht maar het magische wat Archive in een ,zeg maar, electrische setting kan neerzetten lukt in de niet geplugde versie maar matig. Een niet bijster goede cover van The Smiths helpt daar helaas ook niet bij.

avatar van AOVV
Hier staan enkele behoorlijk mooie luisterliedjes op ('Conscience', 'Me and You'), hoewel de neiging om onbewust de drempel der meligheid te overschrijden soms wat te sterk is. Bovendien is die cover van The Smiths inderdaad erg sneu.

Ik hou wel van zachte, lieve, kleine liedjes, maar weet dat Archive beter tot z'n recht komt als het met nummers als 'Controlling Crowds', 'Bullets' of 'Old Artist' op de proppen komt. Geen onverdeeld succes dus, in mijn ogen.

2,5 sterren

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Overbodig album, en een mislukte cover.