David Sylvian / Holger Czukay - Flux and Mutability (1989)

Verenigd Koninkrijk / Polen
Avant-Garde
Label: Venture

1. Flux (A Big, Bright, Colourful World) (16:57)
  2. Mutability (A New Beginnning Is in the Offing) (20:59)
avatar van Toon1
Wow! Geweldig mooie ambient-plaat (één van de mooiste die ik ken). Naar het schijnt spelen hier, naast Czukay, nog twee andere leden van Can op. Heerlijk tot rust komen... 4.5*

Gregson
Inderdaad een prachtige plaat. Sfeerisch en subliem.

avatar van devel-hunt
Deze plaat nooit gezien of gehoord, ben er wel erg nieuwschierig naar aangezien ik een grote bewonderaar van David Sylvian ben. Zal mijn zoekactie beginnen, maar waar??

Gregson
Ik zou gewoon een torrent proberen.

avatar van sander.h
Heel mooie relaxplaat.
Mooie toetsentapijtjes en dito gitaarpartijen. Je zweeft vanzelf weg.
Als die andere plaat net zo mooi is, ga ik die zeker ook proberen.
Deze krijgt vooralsnog 4*

WPE
Dit valt voor mijn gevoel wel onder new age, maar.....wel met een heel eigen geluid. Zweverig, sfeervol en je waant je in een andere wereld. Een van vrede en rust, En heel ruimtelijk....Erg goed.

ohmusica
In 2018 opnieuw uitgebracht, samengevoegd met dit:
David Sylvian / Holger Czukay - Plight and Premonition (1988)
Aan elkaar gewaagde muzikanten met een voorliefde voor sound en sfeer.

avatar van nico1616
Waarom heb ik deze plaat 30 jaar links laten liggen?
Ontroerende ambient geheel in de lijn van Gone to Earth met een scheut van Eno's Apollo.
Fantastisch!

dj@
wat een gaaf album! ik kocht het via ebay. had ik eerder moeten beluisteren: ambient in z’n pure vorm!