Analogue Postcard & The 24 Hours - De Tuin der Gemutileerde Dieren EP (2008)

Punk / Avant-Garde
Label: Annoying Ape

1. De Dood van een Soevereine Staat (2:54)
  2. Lintworm (1:49)
  3. Krakau (4:05)
  4. Tippexjunk (4:42)
avatar van Djeff-iz-ded
is de hoes weer wendy's werk?
wendy uit rotterdam?

Kid A(cid)
Nee, Wendy heeft nog nooit wat voor ons gedaan. Tim maakte de vorige hoezen, deze heb ik zelf gedaan.

Spijtoptant
Zeer onorthodoxe muziek, die mij behoorlijk aan het oerwerk van de Einstuerzende Neubauten doet denken. Enerzijds erg eentonig, anderzijds toch zeker spanning bevattend.

De stem/ het gepraat er doorheen vind ik dan eigenlijk wel weer heel erg storend, en ook nauwelijks verstaanbaar (het enige dat ik verstond was een stukje uit 'Tippexjunk': "Einstuerzende Neubauten in mijn verdoofde oor..." ).
Dat ik de stem storend vind ligt overigens niet aan de onverstaanbaarheid ervan, maar aan de eh... slapheid ervan.
Een stem die, zonder tekst te zingen, alleen maar klanken had uitgestoten, in de stijl van de muziek, had me beter geleken.

Toch leuk dat dit soort dingen ook worden gemaakt, veel muziek die ik gehoord heb waar minder originaliteit en ziel in zit.

Hoogtepunt is de tweede helft van "Krakau", wat zeker tegen het eind aan heel goed wordt, en de ritmebreuken worden keer op keer dermate goed herstelt dat ze niet zorgen voor ergernis maar voor opwinding.

Vanwege de stem ga ik niet verder dan 3, maar de muziek verdient wel 4 sterren.

Edit: Deze muziek met teksten en stem van Mark Ritsema (als die nog bij stem is), dat lijkt me top.

avatar van T.O.
Geweldige titel

Kid A(cid)
Voor het geval je het niet wist, hier is ie légaal te downloaden. Even voor de duidelijkheid, we hebben het hier zelf opgezet.

Maar Spijtoptant, jammer dat je mijn vocalen niet zo waardeert.

Spijtoptant
Sorry Kid, ook als ik geweten had dat jij het was die daar voor verantwoordelijk was had ik niet anders kunnen oordelen. Maar trek het je niet al te persoonlijk aan, ik ben ook maar één van de velen, en er zullen vast mensen zijn die jouw vocalen wel goed ontvangen.

avatar van Reint
Zoals Spijtoptant al zei, de muziek is 4 sterren waard, heel experimenteel. En als je dan over de stem heen bent, kan er weinig fout gaan (ik had er in eht begin ook wat moeite mee, de stem klinkt een beetje als Simon Vinkenoog op Ja! van Spinvis, maar dan iets dunner - en onverstaanbaar -)

Lintworm ramt zich trouwens moeiteloos naar de eindstreep.

Er zitten een paar erge mooie strofes tussen:
''...laat je niet misleiden, door 8 mensen...''
''...zorg voor een boete, stop hem in je eigen zak...''

Kid A(cid)
Hehe, dank je Reint. Verspreid nu nog het woord en zorg ervoor dat meer mensen het horen.

Kid A(cid) schreef:

Nota van Wendy:
"Tsss, ik heb het logo gemaakt."

Oh ja, dat is waar ook. Het logo staat alleen niet op de hoes.

Misterfool
fuck dit is nog best goed. oke maarten je hebt geen goede stem(dat wist ik wel) maar de muziek en composities zijn van goed niveau.

2 voor de stem 4 voor de muziek. 3 voor het album.

P.S ik ben ook bezig zelf wat muziek te maken instrumentaal. vooral op de computer gemaakt. op school ga ik eens met de keyboards aan de slag..

Kid A(cid)
Luke, niet jezelf promoten hier! Dat doe je maar lekker ergens anders!

avatar van Rhythm & Poetry
Ik kan hier echt heel weinig mee, soms hou ik wel van minimaal geluid maar dan moet het er wel op een relaxte manier in verwerkt zijn, bij het genre electronic bijvoorbeeld. Hier vind ik de geluiden dus niet mooi, een kale drum of een hoge piep, nee absoluut niet mijn ding. Dat het apart is en dat er geëxperimenteerd wodt kan ik wel waarderen. En zo zou die stem wel kunnen werken maar dan moet hij toch op zijn minst verstaanbaar zijn. Dan krijg je het idee van spoken word. Maar nee, dit laat ik toch echt na een luisterbeurt links liggen. Sorry Maarten, ik heb het geprobeerd maar het heeft op mij geen uitwerking.

Kid A(cid)
Ik vind het wel leuk dat je over minimaal geluid begint. De meeste nummers zijn inderdaad opgebouwd uit korte drum- en synth-loops. Ik ben een groot liefhebber van functioneel monotone post-punk.
Daaroverheen mijn onverstaanbaar opgenomen stem. Mijn mic was een beetje kapot toen, vrees ik. Verdere instrumenten die gebruikt zijn:
Track 1: "Gitaar"feedback uit een synth tijdens de break.
Track 2 heeft dan weer een FL-beat en je hoort verder wat vervormde speelgoedtrompetten en een slidegitaar-solo.
Track 3: In plaats van drums een ijzeren stoel waar de drummer op mept. Ik mep ook nog met een keukenrol op een grote pan.
Track 4: Hierin speel ik ook op mijn kapotte gitaar en er zitten wat mondharmonica-gedeeltes in.
Waarschijnlijk kan het jullie allemaal aan jullie reet roesten, maar ik zeg het alleen maar even.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja track drie, dacht ik het niet, ik wist haast zeker dat die met eigengemaakte instrumenten gemaakt was (een ijzerenstoel en keukenrol dus) Het is iig origineel .

avatar van Gyzzz
Ik vind Analogue Postcard & The 24 Hours wel een prachtige artiestennaam in ieder geval.

avatar van MyLittlePony
een stel mafkezen met een veel te oude gitaar en een leeg bierflesje met een stokje..

niet mijn favouriet maar natuurlijk wel een must have...

Kid A(cid)
Absoluut Stef. Op dit album worden er trouwens geen bierflesjes bespeeld (die bespeel ik met een hamertje), maar wel drums en een ijzeren stoel door Blues Brother Bram + een ketel waar ik op sla met een keukenrol.