Evergreen - Evergreen (1996)

Label: Hi-Ball

1. Fairlane (3:27)
  2. Petting the Beast (2:26)
  3. Solar Song (4:30)
  4. Whip Cream Bottle (2:58)
  5. Plastic Bag (3:39)
  6. Klark Kent (4:07)
  7. Sweet Jane (3:49)
  8. Glass Highway (4:50)
  9. Zoom Zoom (2:38)
  10. New York City (3:34)
  11. Coyote (2:25)
avatar van jurado
Iedereen die Slint waardeert zou dit album moeten luisteren. Britt Walford drummer van o.a Slint, was tevens drummer van Evergreen.

Een soort van rockende Slint met vleugjes Unwound.

Gave plaat.

avatar van Noere
Tof plaatje inderdaad.. met name solar song is erg goed.

avatar van itchy
Op basis van de naam Britt Walford en bovenstaande beschrijvingen had ik hier meer van verwacht. Ik vind het echter nogal pover, het niveau van Slint en Unwound wordt in elk geval nergens benaderd. Het fantastische drumwerk van Spiderland is hier volledig afwezig. Ik vind het meer klinken als een erg simplistische versie van Fugazi, ook door het stemgeluid van de (matige) zanger dat nogal op Ian MacKaye lijkt. Het brakke oefenruimtegeluid draagt ook niet bepaald bij. Kan ik nog iets positiefs noemen? Nou nee... terecht obscuur gebleven wat mij betreft.