Sly & The Family Stone - The Best Of (1992)

Funk
Label: Epic

1. Dance to the Music (3:02)
  2. I Want to Take You Higher (5:25)
  3. Family Affair (3:06)
  4. Thank You (Felettinme Be Mice Elf Again) (4:43)
  5. I Get High on You (3:13)
  6. Stand (3:07)
  7. M'Lady (2:47)
  8. Skin I'm In (2:54)
  9. Everyday People (2:22)
  10. Sing a Simple Song (3:58)
  11. Hot Fun in the Summertime (2:38)
  12. Don't Call Me Nigger, Whitey (5:58)
  13. Brave & Strong (3:29)
  14. Life (3:01)
  15. Everybody Is a Star (3:02)
  16. If You Want Me to Stay (3:01)
  17. (You Caught Me) Smilin' (2:55)
  18. Que Sera Sera (Whatever Will Be, Will Be) (5:22)
  19. Runnin' Away (2:56)
  20. Family Affair [Remix] (3:54)
Een verzamel-album met toch behoorlijk wat "funk-klassiekers" kunnen we wel stellen.
Een uitstekende start om met deze cd te beginnen. Want alle grote hits van deze band staan er op.
Boris zou nu heel hard "Keep da soul alive" roepen .

Uitstekende verzamelaar, maar is inmiddels wel ingehaald door de werkelijk briljante dubbel cd The Essential Sly & The Family Stone (Epic/Legacy 2003). Die cd heeft ook de voorkeur omdat het de enige manier is om al deze geweldige songs in goed geremasterde vorm te krijgen en dat is in dit geval meer dan goed te horen.

avatar van LeRoi
Heb deze al zo'n 15 jaar: GEWELDIG album en als je al geen reguliere albums hebt (ben inmiddels de schade aan het inhalen) is dit toch voor een beetje muziek (funk)liefhebber echt verplichte kost!

avatar van FunkStar
Geweldige verzamelaar! Alles staat erop! Everybody Is A Star, Stand, Family Affair, Everyday People en Dance To The Music zijn mijn favorieten!

Jeff Valley
Geweldige plaat om in de auto te draaien en dan goed hard!!

avatar van freakey
Pure opwinding

avatar van Funky Bookie
Heerlijke verzamelaar. Als je benieuwd bent naar Sly dan heb je hier alle bekende hits, voordat je de albums induikt.

avatar van gaucho
Absoluut waar. Ik ben een groot funkliefhebber, maar gedurende de jaren negentig meende ik dat ik aan deze verzamelaar van Sly & the Family Stone wel voldoende had om het werk van de groep te coveren in mijn collectie.

Inmiddels ben ik diverse reguliere albums verder, en daarop valt nog veel moois te ontdekken - hoewel het ook een kunst is het kaf van het koren te scheiden in Sly's output - maar ik blijf er wel bij dat dit de beste Sly & The Family Stone-verzamelaar is die ooit op de markt is verschenen. Hij covert (dacht ik) in zijn geheel de iconische Greatest Hits-LP (maar ja, die dateert dan ook van 1970) en voegt daar nog een flink aantal essentiële tracks aan toe. Zoals enkele tracks van Riot en het eveneens sterke Fresh-album, alsmede de wat mij betreft onmisbare hit I get high on you, zijn laatste Amerikaanse chart-hit van het nogal onderschatte gelijknamige album uit '75.

Gelet op de herkomst van mijn CD'tje was dit een verzamelaar die in de eerste plaats op de Duitse markt gericht was, al was-ie volgens mij jarenlang in heel Europa verkrijgbaar, en misschien nog wel. Maar als je wilt gaan voor één enkel album van dit baanbrekende funkgezelschap, is dit de beste keuze. Alleen de remix van Family affair had voor mij niet per se gehoeven, maar vooruit...