Alberto Iglesias - Todo Sobre Mi Madre (1999)

Spanje

6. Gorrión
  7. Todo Sobre Mi Madre
  8. Mecánica del Transplante
  9. Esteban, Mi Hijo
  10. Qué Edad Tiene Usted?
  11. Coral Para Mi Peqeño Y Lejano Pueblo
  12. Igualita Que Eva Harrington
  13. Faltaba La Mitad
  14. Tu No Tienes Padres?
  15. Pavana Para Agrado
  16. Ensayo en Teatro Desocupado
  17. Dedicatoria
  18. Tajabone
Gezien het feit dat dit niet moviemeter is, hoef ik over deze sublieme film niets te zeggen. De bijbehorende muziek vind ik geweldig (Iglesias weet telkens de sfeer van Almodovars films treffend om te zetten naar de muziek). Misschien wat voor Neo om over de score wat meer te vertellen ?

neo
Iglesias is een componist waar ik in de loop er jaren heel langzaam wat meer van leer kennen.Todo Sobre Mi Madre is er zo een waarbij de componist op een manier schrijft dat dankzij tempogevoelige tracks, met Spaanse inslag van de gitaar en orchestrale elementen, steeds meer in de karakters kruipen.De drang om een passievolle Spaans getinte sfeer neer te zetten is zo typisch Iglesias.Hable Con Ella is de score in het verlengde van Todo, in positieve zin.Het passionele, sex gedreven onderliggend karakter is misschien wel meer verleidend dan de beelden zelf in Todo.Ook met die sexuele lading ging het de componist beter af met zijn werk voor Lucía y el sexo.Dit neemt niet weg dat Todo een goeie score is, die voor de verandering (zijn er geen andere orkesten vraag je je zo langzamerhand af) door overbekend Philharmonic van Praag.4 sterren

Dank u voor de toelichting