Wolf Vostell - De / Collage LP (1980)

geen stemmen

11. Giavanna La Pazza
  12. San Diego Freeway
  13. Garden of Delices
thejazzscène
Graaf album. Wolf Vostell is een duitse kunstenaar die zich vooral bezig hield met videokunst. Hij heeft een aantal werken gemaakt die hij 'TV De/Coll/agen' noemt.
Later zou hij beginnen aan de oprichting van de vereniging Labor e.V. in samenwerking met onder andere Mauricio Kagel (schijnt ook goed te zijn). Zij onderzoeken dan audiovisuele fenomenen.
Nu kan je jezelf afvragen of dit werk van soundscapes met zijn vorige werk te maken heeft. Ik heb geen idee. Maar de naam zegt genoeg dat die link wel ten minste mogelijk is.

Uit dit plaatje kan ik opmaken dat de man toch getraint is in dit beroep. Hij levert een mooi werk af waar geluiden van slijpmolens en allerhande andere machines en gekraak in voorkomen. Duitse gesprekken wisselen met Italiaanse en Engelse.