Faithless - No Roots (2004)

Electronic / Pop
Label: BMG

1. Intro (0:27)

met Dido en LSK

2. Mass Destruction (3:44)
  3. I Want More: Part 1 (2:49)

met LSK

4. I Want More: Part 2 (3:11)

met Nina Simone

5. Love Lives on My Street (2:10)

6. Bluegrass (2:45)

7. Sweep (4:03)
  8. Miss U Less, See U More (3:41)

met Pauline Taylor en LSK

9. No Roots (5:24)

met Dido en LSK

10. Swingers (3:47)

11. Pastoral (4:27)
  12. Everything Will Be Alright Tomorrow (2:19)

met LSK

13. What About Love (6:58)
  14. In the End (4:31)

met LSK

15. Mass Destruction [P*Nut & Sister Bliss Mix] (3:33)

met P-Nut

16. Blissy's Groove * (9:26)
  17. Miss U Less, See U More [Switch's Chops] * (6:10)
  18. I Want More [Beginerz Remix] * (7:52)
avatar van Nubis
Ik vraag me bijna af of iedereen die 'Mass Destruction' (nummer 3) heeft aangevinkt als favoriete nummer niet in de war is met de remix (nummer 15), aangezien die bovenaan staat en de remix een stuk lager in de lijst. Hetzelfde geldt voor 'I Want More Part 1'; ik zou haast denken dat 'I Want More Part 2' wordt bedoeld.

Of ik heb gewoon een heel ander idee dan de rest over deze nummers natuurlijk.
(Niet dat ik die andere 'versies' niet mooi vind hoor, helemaal niet, maar als ik moet kiezen..)

Verder trouwens (nog steeds) een erg leuk album. Zeker één van de betere van Faithless vind ik nu. Of misschien wel de beste.
Komt ten eerste door de sfeer van het album en de mooie/subtiele overgangen tussen de nummers. Verder vind ik het ook weer veel meer een geheel dan (sommige) vorige albums en ik vind dat de 'saaie' nummers hier niet meer saai maar juist erg mooi zijn vergeleken met die van de andere albums.

Eigenlijk staan op dit album het hoogst aantal leuke nummers van alle albums en is dit album ook het minst wisselvallig.
Heb hem denk ik een beetje onderschat toendertijd.

avatar van cddrive
Na lange tijd deze cd toch maar weer eens gedraaid..Man!! weergaloos mooi!! Hup..! Naar de kroeg straks en hup die dansvloer op!! Ik weet nu al welk nummer ik ga aanvragen..

avatar van Reijersen
Sterk staaltje muziek van Faithless. Er onderhoudende cd. Soms rustig, soms opzwepend. Faithless kan ik over het algemeen wel goed appreciëren, en dat is met dit album wederom niet anders.

3,5 ster.

avatar van Demolisher
lambf schreef:
Dit album had ik eigenlijk alleen gekocht omdat er Mass Destruction opstaat . tsja, ik was aan het begin van mijn "muzikale onwikkeling" (ik was toen 13, hé)

Raar dat ik dit toen zo leuk vond. Ik heb het net beluisterd, en er komt niet veel goeds van . Irritante rap-zang die alleen maar op de zenuwen werkt. En vanaf nummer 7 word de plaat minder zang en meer electronisch. nu ja, dat kan best leuk zijn, maar hier alleen weinig afwisseling, maar niet hypnotizerend zoals bijv. bij Earth. En ja, dan gaat langzaamheid irriteren.

Tsja, ik kom niet hoger dan een 1,5*

Nouja je bent nu pas 17 dus wie weet komt je goede smaak weer terug

lambf
Jij bent al 21 en hebt nog steeds geen goede smaak

avatar van LeRoi
Reverence heeft mijn voorkeur, maar deze komt toch dicht in de buurt. Hiermee bevetsgde deze gave (live-)band dat ze tot de toppers binnen het genre horen!

Aangenaam verrast. Niet te vergelijken met het oudere Faithless werk. Neigt zelfs meer naar Underworld te tijden van Second Toughest In The Infants. Loopt allemaal heerlijk in elkaar over als een lange trip/droom (doorhalen wat niet voor je van toepassing is).

dVTB
Oei... wat vond ik dit album een teleurstelling. Ik noemde mezelf Faithless-fan, luisterde met plezier naar de eerste drie albums en draaide elke remix van Rollo & Sister Bliss grijs. En toen DIT... wat een domper.

Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan echt helemaal niks positiefs over dit album bedenken. Of het moet het vervormde pianogeluid in het nummer 'In The End' zijn; ongeveer het enige nummer op deze plaat dat mij boeit.

Mass Destruction was de zwakste lead-single van Faithless ooit. I Want More had een prachtige clip, maar het nummer zelf is niet veel meer dan een re-hash van oudere tracks. Miss U Less is een vrij goed nummer, maar daarmee houdt het echt op.

avatar van nognooit
Een aardig album met als hoogte punt I Want More Part I. Prachtig, die gitaar er tussen door.
Verder is dit album niet erg spannend, maar ligt wel lekker in het gehoor. Op de een of andere manier klinkt dit album voor mij soms ook erg 90's.

avatar van Booyo
Een matig album met voor mij zowel Part I als II van I Want More en Miss You Less, See You more als hoogtepunten. De rest is vrijwel allemaal net niet, het wil maar niet echt spannend worden. Iets wat ze in voorgaande albums wel wisten te bereiken met krakers als Tarantula, We Come 1, God is a DJ etc. Helaas, net niet zijn voor mij de kernwoorden van dit album.

Vandaag kreeg ik de LP binnen Een USA persing, white label
De plaat klinkt heel warm en open. Wat mij betreft de beste Faithlessplaat ( als geheel dan)

avatar van daniel1974nl
Na al die jaren blijft dit toch wel mijn meest favoriete Faithless album moet ik zeggen. Op de eerste drie was niets aan te merken, maar op deze helemaal niet. En al helemaal niet op veel van de live versies die op de Live At Alexandra Palace DVD staan. Live blijft Faithless altijd een heel ander verhaal. En wie daaraan twijfelt moet toch echt eens een keer deze DVD bekijken. Ik heb heel wat concerten gezien, en velen veel mooier en wellicht technisch beter, creatiever en legendarischer, maar zelden zoiets opzwepends en energieks als dit. Nu, 10 jaar later staat dit nog steeds als een huis : Faithless Live At Alexandra Palace 30th April 2005 - YouTube

avatar van Thin Air!
Een plaat met een paar aardige klappers; I want more, Sweep, & In the End. Nummers die het allemaal goed doen en voor mij de juiste Faithless touch hebben.

De bijdrage van Dido kan me gestolen worden met die weeïge braakstem. bah.

avatar van Snaaf
Hele lekkere plaat!

Thin Air!@Thin Air! Wat een ongelooflijke zeik-opmerking over Dido, mama mia!

Ik begrijp ook helemaal niets van de lage waardering van dit album. Uitstekende plaat met het spannende en beetje ongrijpbare I want more part 1 en 2, en daarna ook nog een aantal prima dance achtige tracks die idd wat aanschuren tegen de betere Underworld nummers. 4 sterren

avatar van funforremi
Een aardige opvolger van Introspective, die ik als geheel toch net wat beter vond. Dit album heeft een paar zwakke nummers en maar 1 echte klapper, What about love. Maar wat voor één en waarom was dit niet de 1e single ipv Mass Destruction? Dat had mooi in het rijtje gepast van een We Come One of God is a DJ. Verder goede tracks als I Want More en het titelnummer No Roots.