Sammy Walker - Sammy Walker (1976)

Folk
Label: Warner Bros.

1. Brown Eyed Georgia Darlin' (3:38)
  2. Days I Left Behind (3:07)
  3. A Cold Pittsburgh Morning (3:49)
  4. My Old Friend (3:01)
  5. Catcher in the Rye (3:51)
  6. Decoration on the Wall (4:15)
  7. Little New Jersey Town (4:06)
  8. I Ain't Got Time to Kill (3:23)
  9. The Street Above Lake Eric (3:46)
  10. The East Colorado Dam (3:56)
  11. If I Had Time (3:24)
avatar van nlkink
Dit album heb ik onlangs in combinatie met de opvolger Blue Ridge Mountain Skyline op CD aangeschaft dankzij mijn goede vrienden in de plaatselijke CD- en platenzaak. In tegenstelling tot het tweede album dat een hele duidelijke klassieke bluegrass en countrysfeer last horen, is de backing hier gedaan door een (country)rockband. Sammy Walker werd nog wel eens verweten dat hij een Bob Dylan imitator was, en het is absoluut niet moeilijk om te horen hoe dat komt. De man klinkt echt als Dylan. En de backing op dit album zou zo van elke willekeurige begeleidingsgroep van Dylan uit de zeventiger jaren kunnen zijn. Ook put hij qua stijl uit dezelfde bronnen als Dylan. Walker heeft later in zijn carrière nog een Woody Guthrie album uitgebracht (Songs From Woody's Pen). Het album luistert lekker weg. Momenteel gaat mijn voorkeur enigszins uit naar het opvolgende album omdat Walker met de bluegrass en country backing iets verder af komt te staan van de Dylan invloeden. Maar beide albums hebben ontegenzeggelijk hun eigen charme.