White Circle Crime Club - A Present Perfect (2006)

Belgiƫ
Label: Crime Club

1. Reversed Revivals (3:42)
  2. Parizer (3:19)

met Michiel Van Cleuvenbergen

3. A Present Perfect (3:24)
  4. And (2:10)
  5. The White & Deaf (3:45)
  6. Occasionalesque (4:17)
  7. Might Know Again (4:04)
  8. How to Stab in Time (3:30)
  9. Focus on Eternity (2:51)
  10. That Was Now (4:54)
avatar van essence
Voor mij is dit één van dé Belgische bands!
Dit is hun 2de full lenght en ook hier weer schipperen ze tussen noiserock en harmonie, ondersteund door snedig drumwerk.
Deze plaat is (en klinkt) al een stuk matuurder dan hun debuut en dat doet me al reikhalzend uitkijken naar hun derde langspeler, die binnenkort verschijnt. Want ik ben zeker dat deze mannen een meesterwerk in het verschiet hebben en misschien komt deze binnenkort al.
Spijtig dat niet meer mensen op MuMe deze band kennen!

Wel twee van de bandleden komen uit mijn dorp en ik moet zeggen dat zelfs hier de meerderheid weinig tot niets van hen gehoord heeft.

Ik zelf ken ook maar 1 nummer "Can I Go Back Whatever". Ik zou me er eens in moeten verdiepen want dat vond ik best te pruimen.

avatar van essence
Dat dorp moet dan Hoogstraten zijn, en je spreekt dan waarschijnlijk over de broers Mathé (Jan en Sis)?

Laat antwoord: klopt

avatar van essence
Ja, inderdaad laat want intussen bestaat deze band niet meer. Of toch zo goed als niet meer.
Jan en Sis doen regelmatig nog wat muzikale projecten voor film en kunst. Jan heeft trouwnes een eigen 'uitgeverijtje' waar hij kunstige geschriften op uitbrengt .En een paar muziekcassettes: Welcome : Für Dich Verlag - fuerdichverlag.com