Everything but the Girl - The Best Of (1996)

Label: Blanco Y Negro

1. Missing [Todd Terry Remix] (3:53)
  2. Driving [Todd Terry Remix] (5:23)
  3. Old Friends (3:45)
  4. One Place (4:59)
  5. I Don't Want to Talk About It (4:15)
  6. Love Is Strange (3:20)
  7. The Only Living Boy in New York (4:11)
  8. Apron Strings (3:02)
  9. When All's Well (3:05)
  10. Another Bridge (2:12)
  11. Each and Every One (2:46)
  12. Rollercoaster (3:13)
  13. Driving [The Underdog Remix] (4:33)
  14. Massive Attack - Better Things (4:17)

met Tracey Thorn

15. Massive Attack - Protection (4:52)

met Tracey Thorn

Sorry, het is hun verzamelalbum geworden. Heb wat andere albums maar op deze staan alleen maar goeie.

Een best of zonder "Before Today"? Dan is het geen echte best of helaas.

EVANSHEWSON
Ik heb enkel deze best of van dit bandje. En voor mij is dat voldoende. Hier staan best wat leuke nummers op, maar méér hoef ik niet, dat laat ik aan de echte fans.
Hun hit Missing werd terecht zowat grijs gedraaid, op zowat iedere radiozender. De andere liedjes vind ik vaak toch iets minder.

Desalniettemin : ***

Luister dan zeker eens naar Each and Every One, meneer Bono.

Sheplays
Each and Every One is ronduit prachtig!

avatar van FunkStar
Goeie verzamelaar met als pluspunt het nummer Protection (de samenwerking met Massive Attack). Minpunt is toch de missende single Come On Home!

avatar van battersea
Foutje, maar dan ook slechts 2,50 voor betaald. Missing was de track waar het om ging... vooruit dan maar

avatar van Shelter
Missing, I dont want to talk about it en protection ken ik van ze en die vind ik stuk voor stuk erg goed klinken.
De rest ken ik niet...is het een beetje hetzelfde niveau of...?

avatar van RogerV
Ooit uit de uitverkoopbak gevist. Goed overzichtje van de hoogtepunten van EBTG Al ontbreekt natuurlijk hun betere dancewerk omdat dat er nog niet was toen deze verscheen.

Maar ook eerder hebben ze leuke songs gemaakt. In NL is de band nooit groot geweest tot de megahit van Missing. En toen hadden ze al heel wat achter zich.

avatar van FunkStar
Hem hem ook al meerdere malen in de uitverkoop bakken zien staan maar toch nooit gekocht.
Als ik hem nog eens tegenkom, neem ik 'm mee want heb deze band de laatste tijd een beetje van ontdekt. Leuke nummers en erg afwisselend. Zelfs het Massive Attack nummer Protection staat erop.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Opnametechnisch een mooie plaat, dit klinkt als een klok.
Groot minpunt vind ik de remixen, daar ben ik minder gecharmeerd van, had deze nummers vervangen door het trio Fascination, Angel & I Always Was Your Girl en er was wat mij betreft een vol punt aan waardering bij gekomen.
Overigens vind ik de Simon & Garfunkel cover The Only Living Boy In New York het hoogtepunt van de plaat.
Bloedmooie uitvoering!