Sorrow - Let There Be Thorns (2001)

Avant-Garde
Label: Piski Disk

1. Let There Be Thorns (3:56)
  2. Despair (7:10)
  3. Devils Plaything (3:21)
  4. A Garland from the Moon (4:00)
  5. Voices (7:36)
  6. The Poppy Head (4:24)
avatar van Safri
Despair is werkelijk een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Met haar engelachtige, betoverende stem weet Rose McDowall alle emoties los te maken.

Ook het duet dat ze doet met de zanger van Backworld op de track The Devils plaything is geweldig. Evenals de titeltrack. Ach, de hele ep is gewoon puur genieten voor iedereen die houdt van een beetje neofolk/neoklassiek of het overkoepelende avant-garde genre.

4.5 *

avatar van voskat
Is dat gewoon The Devil's Plaything van Backworld?
Of een geheel alternatieve Sorrow-versie? :-o

avatar van Safri
Het is een live versie waarin Rose samen met die Backworld zanger het liedje ten gehore brengt. Verschilt niet veel van het origineel.

avatar van Safri
Verder niemand dit nog gehoord? Het nummer Despair is vreselijk mooi.

Mordor
Eindelijk een exemplaar in huis. Let there be thorns is prachtig maar bij het nummer Despair maakt een euforisch gevoel meester van mij. Tegen het zoetgevooisde aan bij momenten maar daarnaast ook erg breekbaar en fragile gezongen bij momenten. Sprookjesachtig duister.