Qwel & Kip Killagain - The New Wine (2008)

Label: Galapagos4

1. Adam & Eve (3:07)
  2. Big Eyes (3:40)
  3. Agape Rain (2:57)
  4. Innuendo (1:44)
  5. B.rainwashing (3:21)
  6. Starved Rock (1:33)
  7. The New Wine (3:53)
  8. Can't Fool the Blues (5:02)
  9. Frost Seeding (3:42)
  10. Reality TV (2:59)
  11. Grinding Gear (2:44)
  12. Bonita Bitrell (2:36)
  13. Internet Killed the Video Star (1:31)
  14. Heliocentric (2:44)
avatar van Rhythm & Poetry
Eindelijk gelekt, want ik keek best wel uit naar dit project. Qwel is de rapper en Kip Killagain neemt de producties tot zich.

avatar van Chrisseh
Ik vind meestal Qwel z'n stem niet lekker weg luisteren. En dat's wel jammer.

avatar van Rhythm & Poetry
Begin van de cd kan mij erg bekoren. De producties in combinatie met een goede flow van Qwel doet het daar erg goed. Daarna zakken de producties wat in waardoor Qwel ook veel minder goed uitkomt met zijn flow. Het album blijft vervolgens tot het eind een beetje saai.

avatar van He$$el_01
Erg goed album dit. Qwel is een goede MC met een iets apart stemgeluid, maar voor mij zeker niet hinderlijk. Zijn teksten zijn bij vlagen ook vermakelijk. Bij de meeste nummers zit er ook wel een goed idee achter. De beats passen goed bij Qwel. Ze zijn soms een beetje ongewoon, maar ze vervelen ook bijna nooit. Het nummer Can't Fool the Blues is eigenlijk het enige nummer dat niiet zo interessant is. Helaas is dit ook meteen het langste nummer van het album.

Met iets meer afwisseling, bijvoorbeeld een paar gastartiesten of een wat 'hardere' beat ertussen, had dit echt een topalbum kunnen zijn. Toch is dit zeker niet slecht.