Thunderdome IX (1995)

Alternatieve titel: The Revenge of the Mummy

Electronic / Dance
Label: Arcade

1. Diss Reaction - Jiiieehaaaa (4:14)
  2. The Prophet - Big Boys Don't Cry [4 Minute Mix] (4:14)
  3. Delta Nine - Never Stop [Original Mix] (4:34)
  4. The Partyman - Take It Easy (3:33)
  5. Bass Generator - The Event [Can I Have a Lime Top in My Shandy Andy? Mix] (4:51)
  6. DJ Sim - Straight of the Dancefloor (3:38)
  7. Flamman & Abraxas - Drugs [Juggernaut Mix] (3:55)
  8. Terror Arnold - Terror in Frankfurt (4:15)
  9. Lock Jaw - Deep in the Underground (4:04)
  10. Buzz Fuzz - Pump Up tha Bass (4:13)
  11. The Prophet - Rock Steady (4:14)
  12. Critical Mass - Lift Me Up (4:16)
  13. DJ E-Rick & Tactic - Dance to the Beat (2:53)
  14. Credibility - Tango Rules (4:12)
  15. Bass-D & King Matthew - Heartbeat [Party Mix] (3:56)
  16. Mutoid - The Necronomicon [Buzz Fuzz Mix] (4:19)
  17. Brainiac - No Shit for Me (3:34)
  18. DJ Delirium en Guitar Rob - Where I'm From (4:22)
  19. 3 Steps Ahead - The Busy-Action Mix [Radio Edit] (3:55)

met Lady Jay

20. Gabbaheads - I'm a Thunderdome Baby (3:59)
  21. Section-8 - Punanny [The Prophet Remix] (4:09)
  22. Q-Tex - Equazion Part 4 (3:44)
  23. Warlock - Delirious (3:38)
  24. Bertocucci Feranzano - E-Motion [Buzz Fuzz Mix] (4:07)
  25. DJ Tails & Noizer - Drum & Basz (3:57)
  26. DJ Waxweazle en Guitar Rob - This Is How It Started (3:29)
  27. The Carpenter - Jump Off the Fucking Roof (3:38)
  28. Rave Generation - Going Crazy [Forze DJ Team Mix] (4:34)
  29. DJ Weirdo en DJ Sim - Pump That Stupid Bass [Hardcore Mix] (4:20)
  30. DJ Gizmo en Larsh - Baby I Know (4:38)
  31. The Dentist - Pulp Fiction [Rotterdam Mix] (3:41)
  32. Ultimate S.T. - What's This DJ? (3:33)
  33. Dr. Phil Omanski - Feeling [UK Mix] (4:41)
  34. Jeroen Flamman - Fucked in Your Ass (3:59)
  35. Cixx - Body & Soul (4:03)
  36. Riot Nation - Bad Feelings (4:27)
  37. DJ Cirillo - Wake Up Brooklyn (3:38)
  38. Pineapple Jack - What I Want (4:13)
Ten
Hier begon ik dus helemaal gek te worden van deze muziek, niet best. Met me meelopende gabber tenu, vond ik dit toch wel 1 van de betere Thunderdome's...

avatar van Chainsaw
Vroeger was ik fan van deze muziek en had dan ook de complete Thunderdome CD-collectie in huis. Nu zijn alle CD's weg, behalve deze. En dit is en blijft toch mijn favoriet.

Met name nummers als I'm A Thunderdome Baby en de Prophet mix van Punanny zijn erg leuke nummers om te horen. Het eerste nummer (Jiieehaaaa van Diss Reaction) is na mijn mening waarschijnlijk het leukste nummer op de CD.

3,5 voor die ouwe tijd, het hoogste cijfer dat ik aan een Thunderdome CD heb gegeven ...

Vroeger toen ik nog een klein hummeltje was en geen discman/mp3-speler had draaide ik deze altijd op mijn walkman. Sinds een jaar ben ik fanatiek Thunderdome cd's aan het sparen (1 t/m 23 is binnen..nu de megamixes en die nieuwe generatie) en heb dus deze ook in mijn bezit. Geweldige nummers staan erop. Deze is samen met Thunderdome 8 en 11 één van de leukste.

avatar van Onderhond
Thunderdome IX, de reeks begint zich eindelijk wat te settlen in het minder harde werk, en weet de goeie tracks er toch langzaam uit te vissen. Een pak minder bagger dan op de vorige CDs hier.

Begint al meteen met een geweldig trackje. "Jiiieehaaa" is zo'n lekker klassiekertje, geweldig deuntje en zeer grappig wegbonkend. Ook "Big Boys Don't Cry" is een leuk nummertje, aardig melodietje en coole voice samples. "Never Stop" is matig, en ook "Take It Easy" is niet al te best. "The Event" is weer wat aangenamer. Bonkt net dat iets fijner weg, fijn melodietje en schattige sampletjes. Bass is niet echt wat het zou moeten zijn, maar dat bedenken we met de mantel der retro. "Straight To The Dancefloor is degelijk, "Drugs" van hetzelfde. Weinig karakteristieke muziek, maar nu ook weer niet echt vervelend. "Terror In Frankfurt" komt op de proppen met een leuk melodietje, "Deep In The Underground" is weer zo'n zeer cool mellow/hardcore toppertje. Wreed schattig en aandoenlijk. "Pump Up The Bass" is een wat vervelende track, "Rock Steady" is ook niet het beste wat The Prophet gepresteerd heeft. "Lift Me Up" is terug wat leuker, al komt het hier vooral met bursts. Saaie stukken wisselen wat fijnere segmentjes af. "Dance To The Beat" is ranzig, "Tango Rules" vind ik ook echt niks. "Heartbeat" is aangenaam (Bass D & King Matthew laten van zich horen), "Necronomicon" is jammer genoeg weer een pak minder. Gitaarcore. "No Shit For Me" krikt het niveau weer wat op. Coole retrosample, aardig nummertje. "Where I'm From" is een zeer fijn trackje, zeer cute melodietje, maar toch best hard wegbeukend. De naar mellow neigende hardcore op de Thunderdomes is toch een pak beter dan de naar hardcore neigende mellow op die HH CDs. Afsluiten doet CD1 met de gewoontegetrouwe mix.

"I'm A Thunderdome Baby" is maar een matige track, "Punanny" een pak beter. Echte hardcore klassieker ook denk ik. "Equation Part 4" is best cool, al is het mellow Q-Tex gedoe toch wat beter, "Delirious" is vooral een vergeetbare track. De Buzz Fuzz Mix van "E-Motion" is daarentegen wel de moeite. Zeer coole sfeer in dit trackje. En ook "Drum & Basz" klinkt best cool. "This Is how It Started" is matig, "Jump Off The Fucking Roof" alweer zo'n zeer cool hardcore/mellow trackje. Simpele maar schattige melodietjes met al even simpele maar schattige bassjes over. "Going Crazy" stelt niet al te veel voor, iets te commercieel, en ook "Pump That Stupid Bass" is niet super, maar heeft wel enkele leuke stukjes. "Baby I know" is ook maar matig, beetje hetzelfde verhaal. Wel iets specialere sfeer dankzij de voice sample. "Pulp Fiction" stelt niks voor, "What's This DJ" is wat harder, maar verder ook niet echt goed. "Feeling is daarentegen wel leuk. Mellow versie is iets leuker, maar toch aardig. "Fucked In Your Ass" (prachtige titel ook) e, "Body & Soul" zijn wel twee coole tracks. Het verschil tussen goed en slecht zit em hier vaak in de details. Hoeveel spreekt een melodie me aan, daar draait het toch allemaal om voor mij. "Bad Feelings" is het laatste matige trackje, de twee afsluiters zijn ubercool. "Wake Up Brooklyn" heeft een geweldige intro, daarna lekker doorbeukende basses, en veel voicesamplegeklooi. En ook "What I Want" beukt lekker weg.

3* volstaan wel, al zit het niet al te ver weg van de 3.5*. Boel leuke tracks, iets te veel middelmaat, maar de echte bagger is geluk tot een minimum beperkt.

avatar van Hardcoremaster
YouTube - Gabbaheads - I'm A Thunderdome Baby
YouTube - Diss Reaction - Jiieehaaaa
YouTube - The Carpenter - Jump Off The Fucking Roof

Heel goed cd-tje is dit, de nummers hierboven waren op het randje, wat ze dan ook weer een leuke betekenis gaven op deze schijf. Humor ten top. De plaat van The Carpenter vond ik dan weer een luchtige grappige response van "kom van dat dak af" waar mijn moeder het altijd over heeft.

Maar een zeer goede cd..ook de cd waar mijn held zijn intrede deed in de hardcore scene...DJ PROMO!!!
Toen nog onder de vleugels van The Prophet..a.k.a Section 8 - Punanny!!

Dus een zeer belangrijk cd-tje in mijn collectie.

NocturnalTerror
MEGAvette Thunderdome compilatie deze! Zeker en vast en zonder twijfel één van de beste , dit neemt je gewoon helemaal terug naar die goede oude Ravetijden van midden jaren '90 die ik spijtig genoeg toen enkel vanaf de zijlijn,tv en dergelijke heb moeten meemaken als klein jochie !

avatar van Sjaan
Hier begon ik toch al wel een beetje genoeg te krijgen van deze muziek,de echt goede productie daargelaten.....Ik koos toch meer voor club/mellow en ik kreeg ook meer interesse in vinyl en om nou hardcore en club op vinyl te kopen werd lastig met mijn krantenwijk....

avatar van FunkStarr
Een bijzondere Thunderdome voor mij, zeker niet de beste, maar er staan toch een aantal lekkere tracks op.

Jiieehaaa, lekker nummertje blijft dat. Big Boy's Don't Cry is ook gewoon een leuke track, beetje mellow invloeden maar toch wel aardig. Daarna komt het vreselijke Never Stop, welke ik altijd direct skip. Take It Easy is dan wel weer wat degelijker, maar ook verre van geweldig.The Event is gewoon een degelijke track, en ligt gemakkelijk in het gehoor. Dan komt Straight of the Dancefloor, een heerlijke hardcore beuker van Sim. Drugs is ook degelijk, vooral als er in het midden zo'n schattig mellow melodietje inkomt. Terror in Frankfurt grijpt iets meer terug naar de wat oudere Thunderdome style, aardig. Deep in the Underground is gewoon goed, niets bijzonders maar ook weer makkelijk in het gehoor liggend. Pump Up tha Bass is niet echt mijn ding. Dan komt er weer een echte topper, Rock Steady. Lift Me Up is de volgende topper, Critical Mass maakte destijds altijd wel aardige tracks. Dance to the Beat vind ik weer helemaal niks, vervelende hardcore. Tango Rules is opzich wel geinig, maar dat tango deuntje erdoorheen is belachelijk natuurlijk. Heartbeat is ook een toppertje, lekkere intro ook. The Necronomicon is weer van die chaotische herrie, skip track. No Shit for Me is iets degelijker, maar ook wat vervelend op momenten. Where I'm From is ook niets bijzonders. Thunderdome 8 Megamix is wel geinig.

De 2e cd begint matig met I'm a Thunderdome Baby. Punnany is dan weer wat degelijker. Equation Part 4 is wat aan de saaie kant. Delirious begint best aardig maar gaat te lang door en is te eentonig. E-Motion is ook wel aardig. Drum&Basz heeft een leuke voice sample, en is verder ook wel degelijk. This is How It Started is wel cool. Jump of the Fucking Roof is ook wel aardig. Going Crazy is de eerste topper en daarna de volgende topper, Pump That Stupid Bass, één van m'n favorieten op deze cd. Baby I Know is ook een cool trackje. Pulp Fiction is weer wat minder, heeft wel leuke momenten maar ook hele vervelende stukken. What's This DJ? is wat te druk. Feeling begint aardig, maar is verder matig. Fucked In Your Ass precies hetzelfde. Body & Soul is ook niet echt mijn smaak. Bad Feelings is weer een toppertje. Wake Up Brooklyn is niks. En dan de afsluiter, What I Want is wel redelijk.

Weinig echt slechte tracks, maar ook niet heel veel toppers. Hier en daar een paar uitschieters maar alsnog wel gewoon een goede Thunderdome.