Eric Andersen - 'Bout Changes & Things (1966)

Folk
Label: Vanguard

1. Violets of Dawn (3:50)
  2. The Girl I Love (3:00)
  3. That's Alright Mama (2:29)
  4. Thirsty Boots (5:55)
  5. The Hustler (4:02)
  6. Cross Your Mind (4:57)
  7. I Shall Go Unbounded (6:14)
  8. Champion at Keeping Them Rolling (2:43)
  9. Hey Babe, Have You Been Cheatin' (3:08)
  10. Blind Fiddler (5:12)
  11. Close the door Lightly When You Go (3:29)
  12. My Land Is a Good Land (3:00)
Davez
Voor mij de beste plaat van 1966. Dylan, Ochs en co zijn reeds electrisch gegaan, Andersen nog niet. De pure folk was aan het uitsterven maar kende nog een korte heropflakkering met deze plaat. Hierna ging Andersen imers ook de electrische toer op.

Deze plaat bevat dus uitsluitend een prachtige stem, mondharmonica en akoestische gitaar. Een aanrader voor de folkliefhebbers

avatar van Droombolus
Yeuh ! Heb je deze er net ingezet ? De beste plaat van 66 vind ik wel wat hoog gegrepen, maar het is een prima folk plaat en Violets Of Dawn & Thirsty Boots zijn klassiekers in het genre IMO. Ik heb 'm nog op zo'n onverwoestbaar Vanguard vinyltje............. Er zou later ook nog een Part 2 van verschijnen, dezelfde tracks maar dan met een elektrieke band erachter, ingespeeld volgens het Sounds Of Silence recept......

avatar van music4life
Een waar pareltje! Magnefique