Dwele - Sketches of a Man (2008)

Soul
Label: Koch

1. Sketches of a Man (Intro) (1:40)
  2. Free as a Bird (3:26)
  3. Feels So Good (3:20)
  4. Blow Your Mind (1:23)
  5. A Few Reasons (Truth, Pt. 2) (3:48)
  6. Open Your Eyes (3:21)
  7. Workin' on It (1:18)
  8. Brandi (3:24)

met Slum Village

9. 5 Dolla Mic (1:57)
  10. I'm Cheatin' (3:42)
  11. You Won't Be Lonely (0:59)
  12. Love Ultra (3:51)
  13. Travelin' Girl (4:29)
  14. If You Want To (4:00)

met Lloyd Dwayne en J. Tait

15. Shady (4:29)
  16. 70's (1:48)
  17. Vain (4:52)
  18. Spiritual (2:00)
  19. I'm Sorry (Wake the Music Baby) (3:47)
  20. Body Rock (3:09)
  21. Motivate * (3:27)
  22. Keep It Real * (3:59)
totale tijdsduur: 1:00:43 (1:08:09)
Ik heb een versie met 20 nummers

avatar van Reijersen
Dwele doet het weer! Wat een fantastische artiest is hij toch! Wederom weet hij een album te maken van een erg hoog niveau. Het klopt gewoon, zowel muzikaal, vocaal als tekstueel buit Dwele al zijn talenten volledig uit.
Het is een heerlijk laidback werkje geworden met zijn herkenbare jazzy-producties. Het geluid is soms wat commerciëler als ik gewend ben, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van alle songs.
Antwan Gardner blaast ook weer af en toe zijn trompetje mee.
Het zomeralbum van 2008. (tot nog toe)

avatar van Rhythm & Poetry
Heb hem nu ook binnen en ga hem zo checken. Ben erg benieuwd, als dit net zoveel belovend is als zijn album uit 2005 dan ben ik meer dan tevreden. Weet jij zo ook wie er o.a. produceerd op het album Reijersen?

Rhythm & Poetry schreef:
Weet jij zo ook wie er o.a. produceerd op het album Reijersen?

Ik zal het even voor je opzoeken, hou me daar nooit zo mee bezig.

Edit: Dwele produceert zowat alles zelf, zoals ook bij de andere albums. Op dit album is hij wel geholpen door G-1 (I'm Cheatín') en Nottz. Maar dit zijn meer collaborations ipv geheel zelfstandige producers. Dus hij doet het veelal zelf met af en toe wat hulp.

tuktak
goed album wel jah. was nog niet bekend met deze man, maar ouder werk schijnt zo te lezen ook goed te zijn. lastig te vinden.

avatar van Rhythm & Poetry
Een veelzijdig man dus, knap. Mijn versie heeft ook 20 nummers en het begin is uitstekend .

Edit: Brandi

Rhythm & Poetry schreef:

Inderdaad erg veelzijdig. Hij produceert, zingt, schrijft en speelt alles zelf.

Ik heb de goede tracklisting alvast gewijzigd. Dus het is even wachten op de bevestiging.

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een dope album, de stem van Dwele is prachtig en het zelfde kan ik gelukkig zeggen over de producties. Hij is uitstekend in vorm en trekt de goede lijn die hij had ingezet moeiteloos door. Mijn eerste luisterbeurt zit er op en ik heb genoten. Dwele, bedankt voor zo'n heerlijk zomers album .

avatar van Reijersen
Een bijzonder leuk stukje op statemagazine: klik

avatar van jelmer19
Heb em gekocht bij de Fame en wat is dit een lekker plaatje.
Jammer dat dit soort artiesten niet meer aandacht krijgen, want verdienen doen ze dat zeker.

avatar van j.b.b.l
Een van de albums waar ik echt naar uitkeek en ik ben echt niet teleurgesteld.Een lekker rustig album met erg fijne producties van Dwele zelf(Nottz heeft ook wat gedaan zie ik) en een hele fijne stemgeluid.Vain vind ik niet altijd even sterk en I'm Sorry (Wake The Music Baby) vind ik wel wat minder,verder is alles van een hoog niveau en zal ik deze plaat dan ook heel vaak draaien.Een 4,0

avatar van j.b.b.l
Ik wilde het verhogen maar ik vind het laatste gedeelte van het album net iets minder dan het eerste.Het eerste gedeelte heeft sterke nummers zoals A Few Reasons,Blow your mind,Open your eyes en Brandi terwijl ik nummers zoals I'm sorry en Love Ultra net iets minder vind.Ik hou het dus op een 4,0 voor deze vermakelijke album.

avatar van catdog
Reijersen schreef:
Ik heb een versie met 20 nummers

Ik heb een versie met 22 nummers

catdog schreef:

Ik heb een versie met 22 nummers
Welke,Welke?

avatar van catdog
Motivate en Keep It Real.
Ze staan op de Japanse versie van dit album en we hebben hem besteld als import voor de winkel.

avatar van heicro
Deze dertien in een dozijn muziek kan mij na een behoorlijk aantal luisterbeurten nog steeds niet bekoren.

avatar van UmindC
Dertien in een dozijn muziek??
Dit is toch wel wat beter dan de hedendaagse R&B