Motörhead - Motörizer (2008)

Label: Steamhammer

1. Runaround Man (2:57)
  2. Teach You How to Sing the Blues (3:03)
  3. When the Eagle Screams (3:44)
  4. Rock Out (2:07)
  5. One Short Life (4:05)
  6. Buried Alive (3:12)
  7. English Rose (3:37)
  8. Back on the Chain (3:24)
  9. Heroes (4:59)
  10. Time Is Right (3:14)
  11. The Thousand Names of God (4:33)
avatar van ricardo
Ik heb bijna alle Motorhead platen org, in totaal 16 incl de 3 live albums, 13 studio albums dus. Ik moet me maar niet meer aan deze wagen geloof ik, want er zal wel weer veel van hetzelfde langskomen. Tis mooi geweest om nog org Motorhead albums te gaan kopen, deze maar even pindakazen geloof ik, want het artwork vind ik nou ook niet zo wereldschokkend dat ik het perse org in huis moet hebben. Wel goed dat ze maar door en door gaan vind ik. Maar Lemmy mag van mij ook wel eens van zijn welverdiende pensioen gaan genieten nu.

avatar van AGE-411
ricardo schreef:

avatar van Sir Spamalot
Lemmy op pensioen? Neen hoor, hij is nog te jong (van hart). Ben wel heel benieuwd naar dit album en Motörhead bestaat nog altijd uit drie uitstekende muzikanten. Lemmy rules!

hallo alle motorhead fans is er iemand die all nieuwe nummers heeft gehoord van de nieuwe cd ik ben all heel lang fan van die band wel wat oud maar ik kan het rocken niet laten.en er zijn heel wat bands maar lemy maakt gewoon muziek en all de rest kan hem geen donder schelen.daarom vind ik motorhead een bijzondere rock band.groeten van lemy

Corpse Molestor
Ik ben geen echte Motorhead fan maar toch is dit een prima album,het rockt meer dan de laatste 2 voorgangers.Tevens is Lemmy gewoon cool,gaat zijn eigen weg,zonder zich ene reet van de media of slechte recencies aan te trekken.Hij geeft nergens geen ene flikker om en heeft de - fuck you- instelling.Ook drinkt hij er stevig op los op ondanks zijn leeftijd.Lemmy is een echte Rocker....Respect voor Lemmy en Motorhead! Keep on going this way!

avatar van Dexter
[knipje door mod]

Degelijk Motörhead album, maar iets minder dan de voorgaande 4 albums.

avatar van kaztor
ricardo schreef:

Tja, je kan toch niet verwachten dat dit anders gaat klinken.
Motörhead is als een glasblaasbedrijfje: Gespecialiceerd in glasblazen, en die gaan nou eenmaal niet ineens kattevoer produceren.
Telt het artwork ook mee?
Ik vind het eigenlijk niet eens zo lelijk...

Maarja, ik heb Overkill en No Sleep Till Hammersmid en dan heb je de essentie van deze band wel te pakken, dacht ik...

CTK schreef:
Respect voor iemand die zich dood drinkt? Stoer!

Lemmy is van dezelfde kwaliteit als een Keith Richards:
Van gewapend beton.

Die man overleeft zelfs de sinterklaas, man!

avatar van noisecommando
1,0
Twee jaar na het uiterst matige "Kiss of Death" komt zoals we inmiddels van Motörhead gewend zijn geraakt de opvolger. Er zijn een paar zekerheden in het leven en één daarvan was ook dat na iedere matige plaat Lemmy en co. zich revancheerde met een sterke opvolger.
Om het kort te zeggen deze keer is het geworden...niet kopen = geld besparen.
Motörizer klinkt zelfs nog futlozer dan zijn eerder genoemde voorganger.
Wederom een haastklus of wordt Lemmy nou echt te oud?

Bij de eerste beluistering heb je al het gevoel van dit heb ik al eerder gehoord alleen dan een stuk energieker.
Maar hoe vaak kan je nog lachen om een mop als hij constant op dezelfde wijze verteld wordt?

Misschien is het een idee om "vaste"producer Cameron Webb bij het grof vuil te zetten, en de komende twee jaar de allerlaatste Motörhead plaat (Lemmy is inmiddels dan 65 geworden) door Rick Rubin te laten produceren.

‘Runaround Man’ lijkt op ‘Going To Brazil’ en ‘When The Eagle Screams’ doet denken aan ‘Sacrifice’. En ook voor de rest is het meer van hetzelfde.

ja hij klinkt weer lekker hoor!!!!
lemmy rocks!!!!

Maar even over deze nieuwe plaat, het is inderdaad wel errug veel van hetzelfde zeg... Alle nummers ken je in feite al, beetje zwakjes dus. Misschien is het leuk als je dit als allereerste werk van Motörhead hoort, maar als je al het voorgaande al kent is er echt niets nieuws onder de zon helaas.
3* omdat het een godenband blijft met een prachtige sound, maar voor een favoriete band van mij geef ik liever boven de 4 * en verwacht ik iets minder voorspelbaarheid.

kaztor schreef:

Ik dacht het niet. Motorhead mag dan niet een erg gevarieerde band zijn, maar is dat niet zo met vele bands. ik vind dat er wel degelijk variatie zit in de div Motorhead albums, als je b.v Bomber hebt is een wat rustiger en meer ingetogen album van deze band, dan heb je nog albums als Ace Of Spades, Orgasmatron en Rock 'n' Roll, die in dezelfde lijn liggen als Overkill. je hebt ook nog een lekker album Another Perfect Day, wat een heel bijzonder album is omdat daarop door het gitaarwerk van ex Thin Lizzy lid Brian Robertson melodie toegevoegd werd aan het bekende Motorhead gebeuk. Dan heb je meer de metal georienteerde albums als Bastards, Overnight Sensation en We Are Motorhead. wil je snoeiharde metal tegen Thrash aan koop dan Inferno er ook nog even bij. Voor de Motorhead Essentie zou je bovenstaande albums dus ook nog even moeten beluisteren voordat je over de Motorhead essentie zou kunnen meepraten. voor de volledigheid zou je de live albums No Sleep At All en Everything Louder Than Everyone Else ook nog eens kunnen gaan beluisteren, vooral dat laatste dubbelalbum, want die vind ik nog beter dan No Sleep T'ill Hammersmith. praten we dan verder over Motorhead en de essentie ervan ok.

avatar van jurado
Gisteren stond Motorhead in 013 en ik met mijn bandje nog geen
300 meter verderop in de leukste (alt.) kroeg van Tilburg , Cul De Sac.
Hoezo verkeerde planning ?

PriestMaiden
Goed album van Motörhead. Hoewel ze beter kunnen. (Hebben ze met de twee voorgangers Inferno en Kiss of Death bewezen)

avatar van Guinness1980
Ik vind dit album juist beter dan voorganger Kiss of death. Bij mij ligt deze beter in het gehoor. Hoewel ik ze van de vorige tour 2x live heb mogen meemaken.

Teach You How to Sing the Blues en Rock out springen er bovenuit.

avatar van i.Ron S.
Speelt vrij goed weg maar niks speciaal.
Het klinkt alsof je alles al eens gehoord hebt, het zit ook zowat allemaal in hetzelfde ritme.
Ik kan het niet slecht noemen want ze rocken wel, maar er is weinig waardoor ik dit album zou willen herbeluisteren. Ik vind dat ze wat klinken als een covergroep van henzelf. Weinig nijd, overtuiging, eerder een verplichte plaat.

avatar van ricardo
Ik heb 16 Motorhead albums org in mijn bezit, met Kiss Of Death als laatste album die ik org heb. Ik ga deze geloof ik maar niet org kopen, ik heb hem nog niet gehoord, maar het zal wel weer veel van hetzelfde zijn denk ik, tenminste als ik de commentaren hier mag geloven. Deze blijft waarschijnlijk dan toch liggen omdat ik hem toch nooit afspeel, omdat ik dan liever andere albums van hun ga afspelen.

avatar van Ataloona
Ja dit is ook onbekende koek voor mij. Nog nooit interesse gehad door de berichten hier. Ik houd het liever bij Bastards, Orgasmatron en Overnight Sensation.

avatar van ricardo
Er zijn er nog wel een paar goeden hoor, want je vergeet met name de albums Ace Of Spades, Overkill, en het door mij net ontdekte goede album 1916. Ook zijn We Are Motorhead, Inferno, Rock 'n' Roll, Bomber en Another Perfect Day ook erg goede albums.

avatar van B.Robertson
B.Robertson:Als ""oudere''fan zijnde koop ik nog steeds al hun platen,vroeger vinyl en nu cd.Met deze motorizer doe je mij wel een plezier.Gewoon weer een lekkere motorplaat.Platenlabel SPV schijnt failliet te zijn.Zal dit echt hun laatste zijn of zal er een nieuw label komen?Favoriete motorizers:Rock out,Teach you how to sing the blues.Staan niet echt minderen op.

avatar van Dexter
Ik denk dat Motörhead ook erg goed op een label als Nuclear Blast zal passen.

avatar van exodus
Mijn favo Motörhead albums zijn vooral Motörhead, Overkill, Bomber, No Sleep till...Orgasmtron, Rock 'n Roll en Inferno!

avatar van ricardo
Deze dus niet? Maar wat heeft dat met dit album te maken dan?

avatar van B.Robertson
Motörizer is vooral een album voor wie alles van ze aanschaft. Een plaat als Inferno staat hoger in aanzien.

avatar van ricardo
Inferno staat hoger in aanzien, maar is die ook echt beter dan deze dan? Ik vind Inferno anders maar zo zo hoor.

avatar van B.Robertson
Ik heb je berichten nog eens doorgenomen omtrent Inferno. Het album was plaat vd maand in de Aardschok met een rating van 9,5 . Je hoeft het natuurlijk niet met hun eens te zijn, maar ik kon het wel waarderen. Motörizer kreeg 8,0. van hun. Hier op MuMe krijgen de meesten 4,0 van mij. Motörizer is minder hard en snel dan Inferno. Ik vind hem er niet veel voor onderdoen. Sommige Inferno nummers heb ik wel eens lekker keihard gedraaid hier thuis, en met vijf boxen kan het hard. Motörizer komt hier niet voor in aanmerking. Toch zal het me niet verbazen als jij dit een betere plaat vindt.

avatar van ricardo
Het is 2010, en 2 jaar na dit album. Ben benieuwd of ze dit jaar ook weer met een nieuw album komen nog.

avatar van Guinness1980
Ik heb volgens mij een hele tijd geleden gelezen heb dat ze met een nieuw album bezig zijn.

Hawkhead
'2010 - Next studio album
Lemmy stated that Motörhead would enter the studio in February 2010 "to rehearse, write and record" their 20th studio album. No release date has been set. The album is being recorded with Welsh producer Romesh Dodangoda in Longwave Studio, Cardiff.
In an interview with Hungarian television in July 2010 Mikkey Dee announced that the album was finished, with 11 tracks. The albums name was said to be 'The World Is Yours'.
To coincide with the release of their upcoming album, Motörhead will embark on a UK tour in November 2010 and in a European tour in December 2010'
(Quote van Wikipedia)

avatar van AOVV
Een driesterrenplaat; niets meer en ook zeker niets minder. 'Motörizer' is weer een standaard Motörhead-plaat geworden, met weinig echt memorabele songs, maar ook niets ondermaats. Een beetje op het niveau van 'Kiss of Death', dus.

avatar van Kondoro0614
Matig album van de heren die niet echt speciaal werd en waar de nummers vrij standaard blijven zoals we de heren kennen. Met hier en daar nog wat leuke nummers weet Motörhead mij wederom niet echt te verassen met dit album. Zoals ik al zei werd het nergens echt bijzonder, zijn er geen spannende of leuke herkenbare nummers te vinden, zo doende dat hij inderdaad het niveau van 'Kiss of Death' behaald maar ik vond het nét iets minder dan het vorige album.

Voorlopige tussenstand:
01. 1916