Minilogue - Animals (2008)

Zweden
Electronic / Dance
Label: Cocoon

1. Yesterday Bells * (2:00)
  2. Cow, Crickets and Clay (7:08)
  3. Hitchhiker's Choice * (7:20)
  4. Loud * (3:37)
  5. We All (6:55)
  6. 33 000 Honeybees (8:36)
  7. Jamaica (9:57)
  8. View of a Juggling Ball * (3:09)
  9. Giant Hairy Super Monster (7:18)
  10. Hypnotized (8:31)
  11. Animals (7:14)
  12. In a Distance (7:49)
  13. Old Water * (5:22)
  14. Windows * (4:07)
  15. City Lights * (4:57)
  16. Six Arms and One Leg * (5:54)
  17. Swamp Op * (4:27)
  18. In the Shade of the Sun * (5:47)
  19. Stations I * (4:26)
  20. Stations II * (4:59)
  21. Stations III * (3:50)
  22. Even the Wind Seemed in Deep Sleep * (6:22)
  23. Europhonia * (8:09)
  24. Feeling in Spring Beside the Dressing Table * (7:42)
  25. Seconds (Colour & Sound) * (6:43)
  26. Outro * (2:14)
totale tijdsduur: 1:03:28 (2:34:33)
thejazzscène
Dit is materiaal voor de melodieuze, fijne electronicluisteraar.
Het is een fijne uitwerking van minimalistische nummers. James Holden verwant maar meer de nadruk op de speelse eenvoud.
Herman en Luc.... moeten dit eens proberen

Staat genoteerd.

avatar van luc011190
thejazzscène schreef:
Luc moet dit eens proberen

Had ik al gedaan, maar nog niet gestemd. Heel fijn album inderdaad, alleen niet wat te ongedwongen om echt heel goed te zijn. Dus ja, 'fijn' is dan wel het meest juiste woord. Wel erg knap geproduceerd verder, alleen ik vind het een beetje jammer dat de muziek verdeeld is in een techno en een ambient-cd, ik heb toch liever een meltin' pot.

Fijn plaatje, maar grijpt me nergens echt bij de strot.

Dit is trouwens Minilogue's debuutalbum, maar ze hebben echt al een behoorlijk lange staat van dienst. Singles als Space, The Girl from Botany Bay en Hispaniola zijn echt essentials.

Het is nogal een zit: een dance cd en een ambient cd. Ik ben het met luc011190 eens voor wat betreft het minpuntje betreffende 2 gescheiden cd's. Ook ik had liever zoals hij dat zo mooi zegt een 'meltin' pot' gehoord. De afwisseling lijkt me nu juist zo lekker.
Voor een zondagmiddag als deze is dit eigenlijk best wel geschikt: het dringt niet echt op en het werkt lekker ontspannend.
Zoals wel vaker het geval zijn er opeens van die plaatjes in deze hoek waar ik dan opeens interesse voor toon en telkens weer blijkt er eentje uit een jaar dan ook echt voor altijd hangen. Of dat deze gaat worden in 2008 durf ik nog niet te zeggen maar het zou zomaar kunnen.
De minimale techno op cd 1 klinkt lekker chique en de tweede cd is zo heerlijk loom dat ik er een tijdloos gevoel van krijg. Dat gevoel is weg als de laatste klanken uitgestorven zijn want je hebt er dan wel mooi 2 en een half uur op zitten!

avatar van sander.
aERodynamIC schreef:

Hier ben ik het roerend mee eens! Zo'n gevoel heb ik ook. En ''chique techno'' is echt de perfecte beschrijving, complimenten.

avatar van 2kings
Heb vandaag Animals - The Movie binnengekregen. Dat is toch wel een erg stukje fijn audivisueel behang hoor! Iemand bekend mee?

avatar van sander.
2kings schreef:

Ja, ik heb delen bij een vriend gezien. Die clip "Hitchhikers Choice" is nog een hitje op YouTube geweest, erg leuk gedaan.

avatar van klaezman
Gedownload, geluisterd en bijna gekocht. Wat heet, woensdag is-ie de mijne. Dit kan zoals eerder al gemeld zowel op de zaterdagavond als op de zondagmiddag. Tis een soort Blue Note Trip, maar dan in een minimal techno-jasje.

avatar van Streup
Toevallig tegenaan gelopen en de eerste CD (de technoplaat) niet meer van de speler afgeweest. Valt echt precies binnen mijn straatje qua techno die ik goed vind om te luisteren als ik ook nog andere dingen moet doen (werken, lezen, computeren etc). Vergelijkbaar met de mix-platen van James Holden en bv Balance 014 van Joris Voorn die een aantal nummers ook gebruikt heeft van deze plaat.

De ambient nummers (hier als bonustracks, maar op Spotify gewoon bij het album horend) heb ik nog niet geluisterd, dus mijn 4,5 sterren is gebaseerd op de technoplaat.

Poa
We All blijft briljant.

avatar van remcodurez
een van mijn all-time favorite albums. Zo uniek in zijn soort. Ideaal om mee weg te dutten zodat muziek en dromen één worden. We All is echt geniaal, is zo'n deuntje wat elke maand nog wel eens in mijn gedachten opduikt.