Billy Preston & Syreeta - Billy Preston & Syreeta (1981)

Pop / R&B
Label: Motown

1. Someone Special (4:15)
  2. Searchin' (4:35)
  3. Just for You (5:15)
  4. It's So Easy (3:41)
  5. A Long and Lasting Love (3:38)
  6. Love (4:06)
  7. One More Try (4:07)
  8. Hey You (4:04)
  9. A New Way to Say I Love You (3:00)
  10. What We Did for Love (2:58)
  11. With You I'm Born Again (3:38)
avatar van principal2000
1,0
De hit op dit album is With You I´m Born Again. Hey You is wel leuk en vrolijk. Voor de rest zijn het voornamelijk rustige nummers die de boventoon voeren. Daar weet producer Michael Massler wel raad mee. Helaas smijt draait hij door met overdadig gebruik van strijkers en het verhogen van octaafjes. Resultaat is een plaat met te veel glijerige nummers. De uptempo nummers naast Hey You zijn teveel typisch jaren ´80 qua productie en dit past totaal zijn bij deze soul-artiesten. Schoolvoorbeeld van alles wat fout gaat op dit album is Long And Lasting Love. Laat dit soort nummers enkel over aan jaren '80 icoontjes als Glen Medeiros. Een zwaar matig album.