Todd Rundgren - With a Twist... (1997)

Label: Capitol

1. I Saw the Light (3:43)
  2. Influenza (4:21)
  3. Can We Still Be Friends (3:36)
  4. Mated (4:45)
  5. It Wouldn't Have Made Any Difference (4:20)
  6. Love Is the Answer (3:53)
  7. Fidelity (4:00)
  8. Never Never Land (2:03)
  9. Hello It's Me (4:29)
  10. I Want You (4:42)
  11. A Dream Goes on Forever (3:00)
avatar van Marty
Prachtige easy-listening uitvoeringen van Todd's Pareltjes. Sommige nummers moest ik echt vaker horen om terug te herkennen.
Onbekend maakt in dit geval zeker niet onbemind (but Go Ahead, Ignore Me )

beaster1256
ja, een best of todd met zijn beste ballads , naar verkoopcijfers maar niet 100 % mijn favorieten , aardige verzamelaar voor wie niks van todd heeft

Nou... als je deze plaat koopt met 't idee dat je een verzamelaar aanschaft kom je mooi van een koude kermis thuis! Het heeft niet voor niets de titel 'with a twist' meegekregen: het zijn allemaal Bossa Nova-bewerkingen...

Prachtig zangwerk van Todd. Was zeker niet als grap bedoeld...

avatar van heartofsoul
Dit is een grotendeels overbodig album met flauwe herbewerkingen van enige bekende Rundgren-songs. De liedjes zijn prima, maar de sfeer en de produktie van het album vind ik niet erg fijn.
En als ik bossanova wil horen zet ik wel een album van Charlie Byrd of Luiz Bonfa op...
Tot en met Hermit of Mink Hollow vind ik alle Rundgren-albums onmisbaar, maar dat geldt écht niet voor deze.

Fedde
Greatest Hits voor Brazilianen. Niet alle nummers lenen zich voor deze bewerking maar positieve uitpakkers zijn o.a. Mated en Fidelity, nummers die toch al een flinke scheut zwoele soul in de genen hadden. Hello It's Me verzuipt in een echobak.It Wouldn't Have Made Any Difference , Love Is the Answer en I Want You blijken wonderwel in een bossanova jasje te passen.

Stijn_Slayer
Verrassend, en aangezien je dat mag verwachten van Todd is dit wellicht helemaal niet zo'n surprise? Todd is nu eenmaal een wandelende paradox. Mij smaken deze bewerkingen wel, al vind ik het over de gehele linie een wat inconsistent album. Niet alle nummers lenen zich even goed voor een exotica/bossa nova-bewerking en heartofsoul heeft uiteraard gelijk dat dit niet de meest pure of beklijvende bossa nova is. Todds stem is hier verder al een stuk lager, maar in deze tijd zong hij nog vrij goed.