Keanthony - A Hustlaz Story (2008)

R&B
Label: Reprise

1. Down Girl (3:22)
  2. That's What I'll Be (4:42)
  3. I Ain't Tryna (4:13)
  4. This Feelin (3:16)
  5. My Song (3:44)
  6. Forever My Homie (3:48)
  7. I Thought (4:20)
  8. Everytime I'm High (4:08)
  9. A Hustlaz Story (4:36)
  10. Call Me (6:11)
  11. Meddlin' * (4:18)
  12. It's Okay * (4:11)
avatar van jelmer19
Dit is iets wat ik zeker ga checken.
Had nog nooit van hem gehoord maar het klinkt allemaal erg lekker..
Voorbeeld is deze clip en de nummers op zijn Myspace
Het nummer I Thought is echt prachtig!!!!

avatar van Chuck Taylor
Inderdaad I Thought is erg mooi, doet ook erg denken aan R. Kelly in dit nummer. Beniewd.

avatar van jelmer19
Ik kwam de muziek van Keanthony een klein maandje geleden tegen op het internet en hoorde als eerste de prachtsong I Thought. Dit nummer heeft alles wat een goed R&B nummer hoort te bezitten. De prachtige stem van Keanthony zelf, aangrijpende lyrics en vooral het gevoel waarmee hij zingt.
Wat Keanthony kenmerkt zijn de verschillende onderwerpen die hij aansnijd in zijn nummers. Waar vele R&B sterren kiezen voor de makkelijke en veilige liefdesnummers probeert Keanthony ook over situaties uit zijn eigen leven te zingen. Daardoor wordt deze plaat niet alleen persoonlijker maar is het voor de luisteraar ook een vereiste of gewoonweg leuker om goed naar de nummers te luisteren. Tuurlijk staan op dit album wel liefdesnummers maar met nummers als I Thought , A Hustlas Story en Forever My Homie wordt afgewisseld in de onderwerpen. Vooral het laats genoemde nummer is benoemenswaardig omdat dit waargebeurde verhaal een groot deel van zijn leven uitmaakte. Keanthony en zijn toenmalige beste vriend groeiden beiden op in de zogenaamde ghetto's en daarbij kwamen ze in aanraking met veel criminaliteit. Beiden werden hierin meegetrokken en na een overval heeft zijn beste vriend besloten om Keanthony aan te geven zodat deze 8 jaar van zijn leven in de gevangenis heeft moeten doorbrengen. Een indrukwekkend nummer!
Verder is een nummer als Everytime I'm High leuk om te horen en ook erg positief kan ik zijn over het schitterende My Song
Wat opvalt is dat er dus vaak een bepaalde verhaallijn door de nummers loopt en deze zijn vaak berust op dingen die hij zelf heeft meegemaakt. Over dit album verteld hij zelf:
I sing about real situations in life. It's all reality to me. I can't sit down and write 'I love you' and not mean it. I write songs that deal with love and life.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn want hij verteld het je maar door de manier waarop het gebracht wordt voel je het ook!
4,0 *